پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:56 - 1399/01/16

تمرینات ساده ورزشی در خانه برای بالا بردن ایمنی بدن+تصاویر

فعالیت جسمانی منظم با در نظر گرفتن اقدامات پیشگیرانه بهداشتی، از مهم‌ترین عوامل مقابله با ویروس کرونا به شمار می‌رود.
به گزارش کارگر آنلاین، با ادامه گسترش ویروس کرونا، مقامات حوزه بهداشت به مردم توصیه می‌کنند که از سفر‌های غیرضروری پرهیز کنند و بیشتر در خانه بمانند تا شیوع ویروس محدود شود، محدودیت‌های مسافرت، شرکت نکردن در فعالیت‌های خارج از خانه (مثل مدرسه و دانشگاه) و تعطیلی اماکن ورزشی، فعالیت‌های جسمانی افراد را به طور قابل توجهی کاهش داده است.
 
 
عواقب منفی کاهش فعالیت جسمانی به دلیل در خانه ماندن
 
در حالی که این روز‌ها توصیه‌های بهداشتی زیادی در رابطه با اقدامات پیشگیرانه از ویروس کرونا می‌شود، اما توصیه‌های عمومی کمی وجود دارد درباره اینکه مردم چه کار‌هایی باید برای حفظ فعالیت بدنی انجام دهند؟ ماندن در خانه اگرچه راه حل ایمنی برای جلوگیری از انتقال ویروس از انسان به انسان دیگر محسوب می‌شود، اما این موضوع به صورت ناخواسته می‌تواند عواقب منفی از جنبه کاهش فعالیت جسمانی به همراه داشته باشد.
 
لزوم فعالیت جسمانی در خانه به منظور کارکرد درست سیستم ایمنی بدن
 
این احتمال زیاد است که ماندن طولانی مدت در خانه باعث کم تحرکی افراد شود به این صورت که افراد زمان بیشتری را در حالت نشسته و دراز کشیده، هنگام تلویزیون دیدن، کار با گوشی و بازی‌های رایانه ای، سپری خواهند کرد و کاهش فعالیت جسمانی روزانه و به تبع آن کاهش مصرف انرژی، می‌تواند سلامتی انسان را به خطر بیاندازد، بنابراین نیاز است که فعالیت جسمانی در این دوران در خانه ادامه پیدا کند تا سیستم ایمنی به درستی فعالیت کند و سلامتی انسان حفظ شود.
 
تمرین در خانه با استفاده از تمرینات آسان، ساده، ایمن و گوناگون برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا و حفظ آمادگی جسمانی، مناسب است و می‌تواند شامل تمرینات قدرتی، تمرینات کنترلی و تعادلی، تمرینات کششی یا ترکیب این موارد باشد، البته تمرینات دیگری هم می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.
 
نمونه تمرینات ورزشی در خانه
 
نمونه‌هایی از تمریناتی که می‌توانید در خانه انجام دهید شامل، راه رفتن در خانه، انجام حرکت لانژ در خانه، بالا رفتن از پله ها، بلند شدن و نشستن روی صندلی یا روی کف خانه، اسکوات روی صندلی، دراز نشست و شنا سوئدی، تای چی و یوگا از جمله ورزش‌هایی هستند که در زمان ماندن در خانه می‌توان انجام داد و به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک کرد.
 
این تمرینات به سادگی و در هر زمان و با داشتن فضای اندک نیز قابل اجرا هستند. همچنین شما می‌توانید با دانلود فیلم‌های ورزشی از طریق اینترنت یا اپلیکیشن‌های ورزشی، به انجام فعالیت‌های جسمانی در خانه، به منظور حفظ عملکرد جسمانی و سلامتی ذهنی خود در این روز‌های حساس بپردازید.
 
تعطیلی باشگاه‌ها و توصیه‌ها برای عدم شرکت در فضا‌های عمومی مثل پارک‌ها نباید باعث محدودیت تمام اشکال فعالیت‌های جسمانی شود و این مسئله ثابت شده است که ورزش می‌تواند مزیت‌های بسیاری برای افراد سالم و حتی برای افراد با بیماری‌های مختلف داشته باشد.
 
یک نقل قول معروف از دکتر کن پاول (Ken Powell) این است که فعالیت هرچند کم، بهتر از عدم فعالیت است و این فعالیت هرچه بیشتر شود بهتر است.
 
 
 
استاندارد ورزش روزانه و هفتگی برای افراد
 
هدف باید این باشد که حداقل ۳۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط به صورت روزانه یا حداقل ۲۰ دقیقه ورزش با شدت بالا به صورت یک روز در میان انجام شود. بسیار مطلوب خواهد بود اگر در فعالیت‌های جسمانی از هر دو نوع تمرینات با شدت متوسط و شدت بالا در کنار تمرینات قدرتی رایج، استفاده شوند.
 
کودکان، سالمندان، افراد با سابقه بیماری و افرادی که مستعد بیماری‌های قلبی عروقی و تنفسی هستند باید قبل از شروع تمرین با یک پزشک مشورت کنند.
 
با توجه به نگرانی‌های مربوط به شیوع ویروس کرونا، لازم است که اقدامات پیشگیرانه لازم برای جلوگیری از عفونت (حفظ بهداشت) انجام گیرد و باید بدانیم که ماندن در خانه یک قدم اساسی برای محدود کردن گسترش ویروس است. با این وجود، ماندن طولانی مدت در خانه می‌تواند باعث کم تحرکی، اضطراب و افسردگی شود که نتیجه آن سبک زندگی بی تحرک خواهد بود که این سبک زندگی خطرات مزمن زیادی برای سلامتی انسان دارد و در این برهه ویژه، حفظ فعالیت جسمانی منظم در محیط امن خانه یک راهبرد مهم برای زندگی سالم به شمار می‌آید.
 
این مطلب توسط نظام نعمتی (دانشجو دکتری آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی دانشگاه گیلان) ترجمه شده و در اختیار ایسنا قرار گرفته است.
 
منبع: ایسنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین