پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ10120:48 - 1399/01/16

حقوق کارگران این هفته افزایش می یابد؟+گزارش

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: هنوز خبری از تشکیل جلسه به ما داده نشده اما وعده ضمنی برای برگزاری این جلسه در هفته پیش‌رو داده شده است.
به گزارش کارگر آنلاین، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش از آغاز سال نو اظهار کرد که در نیمه نخست فروردین ماه سال ۹۹ حداقل مزد کارگران در سال ۹۹ مشخص می‌شود.
 
اما با پس از سپری شدن هفته اول تعطیلات نوروزی به نظر می‌رسید که این جلسه تا پایان تعطیلات برگزار نشود، نماینده اصغر آهنی‌ها کارفرمایان در شورای عالی کار نیز این موضوع را تصویب کرد.
 
علی خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کار در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: گروه کارگری در تعطیلات نوروزی نیز برای تشکیل جلسه و تصمیم‌گیری در خصوص افزایش حقوق کارگران اعلام آمادگی کرد.
 
وی افزود: هنوز خبری از تشکیل جلسه به ما داده نشده اما وعده ضمنی برای برگزاری این جلسه در هفته پیش‌رو داده شده است.
 
۳ سناریو افزایش حقوق
 
این احتمال وجود دارد که یکی از سه سناریو‌ زیر برای افزایش حقوق کارگران اجرایی شود.
 
در خصوص میزان افزایش حقوق کارگران در سال جاری نیز سه سناریو مطرح است، رسیدن حداقل دستمزد به ۲٫۸ میلیون تومان؛ شاید این عبارت اولین سناریوی افزایش دستمزد سال ۹۹ بود که در رسانه‌ها به عنوان پیشنهاد نمایندگان کارگران مطرح شد.
 
اما نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار گفته است: کارفرمایان می‌توانند حداکثر ۱۵ درصد حقوق کارگران را افزایش دهند؛ به هیچ وجه عنوان امکان افزایش حقوق بیش از ۱۵ درصد وجود ندارد که این درصد معادل حدود ۲۰۰ هزار تومان است.
 
در حال حاضر حداقل حقوق کارگران ۱٫۵ میلیون تومان است و در کنار این دو سناریو مطرح شده، می‌توان به سناریویی که به سنوات گذشته نزدیک‌تر است هم اشاره کرد. اگر امسال هم آخرین تورم اعلامی توسط مرکز آمار ایران را مدنظر قرار دهند میزان افزایش حداقل دستمزد ۳۵ درصد خواهد بود که با این میزان افزایش، حداقل دستمزد به دو میلیون تومان می‌رسد.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین