پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ11006:13 - 1399/01/18

جزییات طرح ویژه تعطیلی یک ‌ماهه ی کشور اعلام شد

طیبه سیاوشی، عضو فراکسیون امید و نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی دریک رشته توئیت در حساب شخصی‌اش از ارائه طرح سه‌فوریتی تعطیلی یک ماه کشور به علت شیوع کرونا در جلسه علنی روز سه‌شنبه ۱۹ فروردین مجلس خبر داد.
کارگر آلاین:طیبه سیاوشی، عضو فراکسیون امید و نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی دریک رشته توئیت در حساب شخصی‌اش از ارائه طرح سه‌فوریتی تعطیلی یک ماه کشور به علت شیوع کرونا در جلسه علنی روز سه‌شنبه ۱۹ فروردین مجلس خبر داد.
 
 
او نوشت: «سه‌شنبه، طرح سه‌فوریتی تعطیلی یک‌ماههٔ کشور بر پایهٔ اصل ۷۹ قانون اساسی در صحن مجلس مطرح و در صورت تصویب و تأیید شورای نگهبان، کلیهٔ مراکز دولتی، عمومی و خصوصی به‌جز هیئت‌دولت، ستاد مرکزی قوه قضائیه، مجلس، ارگان‌های نظامی، حاکمیتی و رفاهی تعطیل می‌شود.»
 
 
«منبع مالی طرح نیز فروش موقت بنزین آزاد، برداشت از صندوق توسعه با مجوز رهبری و کمک اعطایی بانک جهانی پیش‌بینی شده است. مایحتاج دهک‌های پایین و افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته پیش‌پرداخت خواهد شد و صداوسیما موظف است یک شبکه را به‌صورت ۲۴ ساعته در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد.»
 
 
اصل ۷۹ قانون اساسی مورد اشاره در توئیت نماینده تهران به این شرح است: «برقراری حکومت نظامی ممنوع است. در حالت جنگ و شرایط اضطراری نظیر آن، دولت حق دارد با تصویب مجلس شورای اسلامی موقتاً محدودیت‌های ضروری را برقرار نماید، ولی مدت آن به هر حال نمی‌تواند بیش از سی روز باشد و در صورتی که ضرورت همچنان باقی باشد دولت موظف است مجدداً از مجلس کسب مجوز کند.»
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین