پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ42211:51 - 1399/01/19

ثبت درخواست بازنشستگی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی به صورت غیرحضوری

غیر حضوری شدن یک خدمت ویژه در سازمان تامین اجتماعی پس از سال ها انتظار+جزییات

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان از بازنشستگی کارمندان ۳۰ ساله و تخصیص بیمه بازنشستگی به واجدین شرایط اعلام شده از سوی اداره کار خبر داد.
به گزارش کارگر آنلاین، محمد گورابی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی، تمام همکاران بالای ۵۰ سال سن که ۳۰سال سابقه همکاری در سیستم این سازمان داشته اند را انتهای سال گذشته و با وجود اینکه می توانست این نیروها را حفظ کند، بدون استثنا و به اجبار بازنشسته کرده است.
 
وی با توجه به نیاز به تکمیل کادر درمان در شرایط شیوع ویروس کرونا، احتمال داد که سازمان مرکزی تامین اجتماعی در سال جاری، جذب نیرو خواهد داشت.
 
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی اصفهان اضافه کرد: اقشاری که حایز شرایط بازنشستگی هستند، باید درخواست بازنشستگی خود را به سازمان ارائه کنند، اما با شرایط به وجود آمده و  با هدف کاهش مراجعات، اعلام شد که ضرورتی به تحویل و تکمیل درخواست، به صورت حضوری نیست و بیمه‌شدگان واجد شرایط بازنشستگی، بر اساس لیست ترک کار که توسط کارفرما در اسفند ماه به سازمان ارائه شده است، بازنشسته می شوند.
 
به گفته گورابی، تمام مسیر استفاده از بیمه بیکاری، به صورت اینترنتی، در سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته و افراد با مراجعه به این سایت می توانند درخواست خود را ارائه کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: اداره کار ارزیابی‌های لازم را انجام می دهد و بعد از ارائه فهرست این افراد به سازمان تامین اجتماعی، اقدامات لازم برای ثبت بیکاری برای بیمه‌شدگانی که مشمول قانون کار باشند انجام خواهد شد.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین