پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ11004:10 - 1399/02/07

فرمول افزایش حقوق کارمندان برای کارگران اجرا می شود؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن تاکید بر حمایت دولت از بخش خصوصی گفت: همان فرمولی که درباره میزان افزایش حقوق کارمندان اجرا شده باید درباره کارگران هم اجرا شود.
به گزارش کارگر آنلاین ، مهرداد بائوج لاهوتی در گفتگو با خانه ملت، ضمن تاکید بر لزوم افزایش حقوق کارگران گفت: همان فرمولی که درباره میزان افزایش حقوق کارمندان اجرا شده باید درباره کارگران هم اجرا شود.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه مرجع تعیین حقوق کارگران با کارمندان متفاوت است، افزود: حقوق کارمندان توسط دولت پرداخت می‌شود اما حقوق کارگران متصل به بخش خصوصی است.
 
لاهوتی تصریح کرد: تدابیری باید برای افزایش حقوق کارگران اندیشیده شود، اگرچه بخش خصوصی هم اکنون نیازمند کمک‌هایی است و دولت می‌تواند از قسمت‌های دیگر به آنها کمک کند.
 
وی تاکید کرد: براین اساس همان فرمول افزایش حقوق کارمندان را می‌توان برای کارگران اجرا کرد یعنی همان حداقل 2 میلیون و هشتصد هزار تومان، زیرا زندگی و هزینه‌ها برای همه کارمندان و کارگران در کشور در یک شرایط مساوی و مشابه قرار دارد و نمی‌توان برخی از اقشار جامعه را متمایز کرد.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه بخش خصوصی به دلیل وجود برخی محدودیت‌ها برای تعیین حقوق کارگران دچار مشکل هستند، اظهار کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کرونا و مسایل دیگر اگر مشکلاتی هم برای کارفرمایان مربوط به بخش کارگری بوجود آمده اما آنها باید بتوانند کمک‌های مالی را از جای دیگری توسط دولت دریافت کنند.
 
لاهوتی تصریح کرد: نمایندگان پیشنهاداتی را برای کمک‌رسانی دولت به بخش خصوصی به منظور افزایش حقوق کارگران اعلام کرده‌اند./
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین