پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00019:42 - 1399/02/07

معرفی ۵ بازی که به تناسب اندام شما کمک می کنند

کارگر آنلاین: اگر به ورزش کردن علاقه‌مند هستید اما به دلیل مشکلات ایجاد شده توسط کرونا ویروس، قصد خروج از خانه را ندارید؛ این بازی‌ها می‌توانند به تناسب اندام شما کمک کنند.



بازی‌های ویدیویی معمولا باعث ایجاد تحرک نمی‌شوند و شما برای ساعت‌ها، بدون اینکه حرکت خاصی داشته باشید، به انجام آن‌ها می‌پردازید اما بازی‌هایی نیز وجود دارند که متفاوت عمل می‌کنند و در نهایت می‌توانند در زمینه تناسب اندام به شما یاری برسانند.

این بازی‌ها دارای گیم پلی کلاسیک (با دسته یا موس و کیبورد) نیستند و در واقع برای اجرای آن‌ها، به تجهیزات مختلفی نیاز دارید.

اما اگر شرایط برای شما فراهم است، این بازی‌ها می‌توانند جایگزین مناسبی برای ورزش معمولی باشند و باعث شوند که علاوه بر تحرک زیاد، به خوبی نیز سرگرم شوید.

– بازی Ring Fit Adventure
پس از موفقیت چشمگیر بازی Wii Fit که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد و با فروش بیش از ۲۲ میلیون نسخه، یکی از محبوب‌ترین بازی‌های سال بود، حالا شاهد عرضه یک بازی تناسب اندام دیگر از شرکت نینتندو هستیم که جذابیت‌های خاص خودش را دارد. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که تقریبا اکثر نسخه‌های فیزیکی بازی رینگ فیت به فروش رفته است و باید خوش شانس باشید که یک نسخه از آن را همراه با تجهیزاتش پیدا کنید اما اگر آن را در دسترس دارید، توصیه می‌کنیم به سراغش بروید چرا که این بازی می‌تواند بسیاری از نیازهای ورزشی شما را رفع کند.

بازی رینگ فیت دارای یک حلقه پلاستیکی اختصاصی است و شما می‌توانید دسته نینتندو سوییچ خود را بر روی آن قرار دهید. بازی Ring Fit Adventure از عناصر سبک نقش آفرینی نیز استفاده می‌کند و شما باید برای انجام مراحل آن، فعالیت‌های فیزیکی مختلف انجام دهید. علاوه بر این‌ها، بخش‌های ورزشی دیگری نیز در بازی قرار داده شده‌اند تا کمبودی در این زمینه حس نکنید.

– بازی Just Dance 2020
جاست دنس ۲۰۲۰، آخرین قسمت از این مجموعه شناخته‌شده و پرطرفدار محسوب می‌شود که همانند نسخه‌های قبلی، با هدف جذب مخاطبان عمومی ساخته شده است. همان طور که از نام‌اش مشخص است، بازی پیرامون رقصیدن جریان دارد. یک موسیقی پخش می‌شود و شما باید حرکت بدن خود را با چیزی که بر روی صفحه می‌بینید، هماهنگ کنید.

بازی Just Dance 2020 علاوه بر اینکه باعث تحرک زیادی می‌شود، تجربه بسیار سرگرم کننده و بامزه‌ای است و برای بهتر شدن در آن باید برای ساعت‌ها تمرین کنید. شما می‌توانید این بازی را در برنامه روتین خود قرار داده و هر روز مدت زمان کوتاهی را به انجام آن بپردازید. این بازی نه تنها به حفظ سلامتی بدن کمک می‌کند بلکه می‌تواند از نظر روحی و روانی نیز به شما انرژی مثبت بدهد.

بازی جاست دنس ۲۰۲۰ هم‌اکنون برای کنسول‌های نینتندو سوییچ، پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و پلتفرم گوگل استادیا در دسترس است.

– بازی Fitness Boxing
یک بازی فوق العاده دیگر برای کنسول سوییچ. بازی فیتنس باکسینگ، از کنترلرهای جوی کان این کنسول، بهترین استفاده را می‌برد و می‌تواند به شما کمک کند که هم ورزش بوکس را به صورت مجازی یاد بگیرید و هم برای رسیدن به اندام مناسب، تا آنجا که می‌توانید، مشت زنی کنید.

در مقایسه با بعضی از عناوین این لیست، بازی Fitness Boxing تمرکز ویژه‌تری بر روی تناسب اندام دارد و همین مسئله باعث شده تا با اثر متفاوتی رو به رو باشیم. در واقع اگر از آن‌هایی هستید که علاقه‌ای به تلفیق ورزش و سرگرمی ندارند، این بازی دارای تمرینات و حرکات کاملا حرفه‌ای است و می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد تا بدن خود را بهتر بسازید.

– بازی Beat Saber
دو بازی آخر لیست را از عناوین واقعیت مجازی (VR) انتخاب کرده‌ایم که ذاتا آثار پرتحرکی هستند. بازی Beat Saber که احتمالا نام‌اش را شنیده‌اید، یکی از بهترین آثار واقعیت مجازی به حساب می‌آید و در عین حال که سرگرم کننده است، می‌تواند حسابی شما را به تکاپو بیندازد. در این بازی شما باید با شمشیری که در دست دارید، موانع رو به روی خود را تکه تکه کنید. شاید بازی در ابتدا آسان به نظر برسد اما کافی است تا سرعت آن بالا ببرید و ببینید که چه اثر نفس گیری پیش روی شماست.

بازی بیت سیبر با اکثر هدست‌های واقعیت مجازی بازار از جمله آکیولوس ریفت، اچ ‌تی ‌سی وایو و پلی ‌استیشن وی‌ آر قابل اجرا است و می‌تواند در زمینه تناسب اندام گزینه مناسبی باشد.

– بازی BoxVR
بازی باکس وی آر در مقایسه با بیت سیبر، پافشاری بیشتری بر تمرینات ورزشی دارد و این مسئله بدیهی است زیرا یک بار دیگر با رشته بوکس طرف هستیم. در این بازی واقعیت مجازی تمرین بوکس، شاهد جزئیات واقع‌گرایانه‌تری نسبت به بازی فیتنس باکسینگ خواهید بود و برخلاف آن اثر که انحصاری نینتندو به حساب می‌آمد، باکس وی آر بر روی رایانه‌های شخصی و پلی استیشن ۴ نیز در دسترس است.

انجام بازی‌های مهیج و پرتحرک، آن هم وقتی که هدست واقعیت مجازی بر روی صورت شما است؛ شاید چندان با سلیقه همگان سازگار نباشد اما اگر مشکلی با این مسئله ندارید، آثاری همچون بازی BoxVR می‌توانند عرق شما را در بیاورند و به شکل غیرمنتظره‌ای، لذت بخش باشند.
منبع: گجت نیوز

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین