پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:42 - 1399/03/04

گسترش آتش ‌سوزی در جنگل‌ های گچساران

کارگر آنلاین: فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از رایزنی با وزارت دفاع برای در اختیار گذاشتن هلی‌کوپتر بمنظور مهار آتش سوزی در جنگل ها و مراتع گچساران خبر داد.



«سرهنگ علی عباس نژاد» درخصوص ادامه آتش سوزی در جنگل های کوه خامی در گچساران و کمبود تجهیزات و کمک های امدادی برای مهار آتش گفت: جلسه مدیریت بحران برای این موضوع برگزار شده است و پیگیر مهار آتش هستیم، اما در منطقه شاهد وزش باد شدید هستیم که منجر به تشدید آتش می شود. او ادامه داد: با مرکز فرماندهی و کنترل اطفا حریق وزارت دفاع در حال رایزنی برای ارسال بالگرد به منطقه هستیم.


سرهنگ عباس نژاد با اشاره به حضور نیروهای یگان حفاظت جنگل ها در منطقه گفت: نیروهای یگان حفاظت سازمان جنگل ها در محل هستند اما با توجه به وزش شدید باد، تلاش ها به نتیجه نرسیده است.


فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار داشت: متاسفانه هنوز موفق به هماهنگ کردن اطفا حریق هوایی نشدیم، اما پیگیر هستیم و با همکاری وزارت دفاع و صحبت هایی که رئیس محترم سازمان با معاون وزیر دفاع داشتند، ایشان قول دادند که هماهنگی ها سریعا انجام و احتمالا تا یک یا دو ساعت دیگر بتوانیم در محل وقوع آتش سوزی پرواز کنیم و امیدواریم این امر اجرا شود.


عباس نژاد در پاسخ به این سوال که چه تعداد هلی کوپتر برای اطفا آتش مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: فعلا هیچ هلی کوپتری نداریم، اما امیدواریم دو تا سه هلی کوپتر در منطقه حضور یابند و کمک کنند.
او درخصوص وسعت جنگل هایی که در آتش می سوزند، گفت: از وسعت آتش اطلاع دقیقی ندارم، اما مطمئنا گسترش پیدا کرده است.

 

منبع: ایلنا
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین