پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00007:21 - 1399/03/10

نباید دفترچه‌های درمانی کارگران، ورق پاره‌های بی‌ارزش شود/ "تامین اجتماعی" حاصل عرق جبینِ کارگران است

خبر ناراحت کننده از اعتبار دفترچه های تامین اجتماعی

عبدالله بلواسی ضمن انتقاد از عدم برخورداری کارگران از خدمات درمانی باکیفیت گفت: باید خدمات درمانی رایگان در مراکز ملکی سازمان به صورت گسترده و کامل ارائه شود.
کارگر آنلاین: برخورداری از درمان کیفی و رایگان، یکی از مهمترین مطالبات کارگران است؛ اما کارگران که هر ماه سی درصد از حقوق خود را بابت حق بیمه می پردازند و هفت درصد از این مبلغ، سهم خدمات درمانی آنهاست، از خدمات درمانی باکیفیت بهره مند نیستند.
 
عبدالله بلواسی (فعال صنفی کارگران مریوان) با طرح این پرسش که آیا دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی بایستی به مرور زمان بی‌ارزش و ناکارا شوند؛ می‌گوید: باتوجه به سرمایه عظیم تامین اجتماعی و دریافت ماهیانه مبلغ زیادی ازدستمزد ناچیز کارگران و بیمه شدگان، باید گفت خدمات ارائه شده به هیچ وجه رضایت‌بخش نیست. در استان کردستان، بسیاری از آزمایشگاه‌ها، رادیولوژی‌ها و سونوگرافی‌ها، هنگام مراجعه کارگران می‌گویند با این سازمان قرار داد ندارند و گاهاً دفترچه‌های تامین اجتماعی را نمی‌پذیرند!
 
به گفته بلواسی، شهرستان مریوان دارای یک درمانگاه ملکی  تامین اجتماعی است اما این درمانگاه، به غیر از دوپزشک عمومی و یک دندانپزشک که خیلی وقتها نیستند، هیچگونه خدماتی برای بیمه شدگان کارگری ندارد!
 
او ادامه می‌دهد: بارها مسؤلان درمان تامین اجتماعی در رابطه با بهبود خدمات درمانی رایگان در مراکز ملکی سازمان وعده داده‌اند و نامه‌نگاری‌های زیادی از شهرستان مریوان به مدیران سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته است اما تا امروز هیچ کدام از وعده‌های داده شده، جامه عمل نپوشیده و از «خدمات درمانی وعده داده شده» چیزی نصیب کارگران محروم شهرستان مریوان نشده است. گویا فریاد کارگران به جایی نمی‌رسد و بیمه‌شدگان حق استفاده از سرمایه خود را ندارند؟
 
این فعال کارگران خباز اضافه می‌کند: سوال اینجاست آیا مسؤلان این سازمان تا به حال یکبار شعارهای درج شده پشت برگ‌های این دفترچه‌ها را دیده‌اند؟! باید به مسئولان و مقامات سازمان گفت یا این شعارها را پاک کنید یا لااقل به نصفی از آنها عمل کنید.
 
بلواسی در پایان خطاب به دولت و مقامات سازمان تامین اجتماعی می‌گوید: این سازمان سرمایه و حاصل عرق جبین کارگران و مزد بگیران است، آن را به بیمه شدگان بازگردانید. نباید دفترچه‌های درمانی کارگران، ورق‌پاره‌های بی‌ارزش شود! منبع/ایلنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین