پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00006:44 - 1399/03/12

دختر ۱۰ساله در مراسم جن ‌گیری جان باخت

یک دختربچه ۱۰ساله در شهر قالمه در شرق الجزایر در پی شکنجه شدن در یک مراسم جن‌گیری جان خود را از دست داد.
به گزارش کارگر آنلاین به نقل از برترین ها، یک دختربچه ۱۰ ساله در شهر قالمه در شرق الجزایر در پی شکنجه شدن در یک مراسم جن‌گیری جان خود را از دست داد.
 
به گفته رسانه‌های محلی دادستانی شهر قالمه در ۵۰۰ کیلومتری شرق الجزیره (پایتخت) با انتشار بیانیه‌ای‌ اعلام کرد این دختر روز چهارشنبه در خانه پدر و مادرش قربانی شده است. در زمان پذیرش این کودک نگون‌بخت در بیمارستان، آثار ضربه و سوختگی روی جسد وی مشهود بوده است. فرد ۲۸ ساله‌ای که اقدام به برگزاری مراسم جنگیری کرده بازداشت شده است.
 
با آنکه جن‌گیری عموما یک مفهوم و «آیین» با ریشه‌های کاتولیک به شمار می‌رود اما گروهی از مسلمانان هم با استناد به آیات قرآن، مراسمی با نام «رقیه» و برای دفع بلا و زخم چشم و بیماری دارند. به گزارش خبرگزاری فرانسه جن‌گیرها در الجزایر برای شفای بیماران، راندن شیاطین یا کمک به زنان نابارور برای حاملگی، از سوی بسیاری از مردم به کار گرفته می‌شوند.
 
انتشار این خبر خشم شمار گسترده‌ای از کاربران شبکه‌های اجتماعی در الجزایر را برانگیخته است. رسانه‌های محلی از جمله یک ایستگاه رادیویی خواستار پایان انفعال دولت در برابر این دست «جنایات» شده اند.
 
با وجود توجیهات دینی برخی علما برای مشروعیت دادن به این «آیین»، بسیاری در کشورهای «مسلمان» شمال آفریفا با این تشریفات مخالفند.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین