پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00023:37 - 1399/03/14

خبر خوب تامین اجتماعی برای کارگران اعلام رسمی شد

سازمان برنامه و بودجه شب گذشته اعلام کرد که فهرست ۱۰۳ هزار نفری ثبت نام کنندگان در سامانه بیمه بیکاری وزارت کار که به تایید سازمان تامین اجتماعی رسیده، برای پرداخت مقرری بیمه بیکاری ناشی از شیوع کرونا به بانک مرکزی ارسال شده و طبق آنچه خزانه کل کشور اعلام کرده این مقرری به حساب مشمولان واریز شده است.
به گزارش کارگر آنلاین، در هفته گذشته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از آغاز پرداخت مقرری بیمه بیکاری ناشی از کرونا و واریز آن به حسابهای مشمولان و متقاضیان بیکار شده طی هفته جاری خبر داد.
 
سالاری به فهرستی از بیکاران ایام کرونا اشاره کرد که از سوی وزارت کار به سازمان تامین اجتماعی ارسال شده و فهرست مذکور پس از پالایش توسط این سازمان به سازمان برنامه و بودجه و خزانه کشور ارائه شده تا بیمه بیکاری به حساب مشمولان واریز شود.
 
وی پرداخت بیمه بیکاری را مشروط به بیکاری فرد متقاضی و عدم اشتغال وی در طول این مدت ذکر کرد و گفت: با پالایش صورت گرفته، فهرست ۲۴۰ هزار نفری از آسیب دیدگان کرونا به‌ همراه شماره حساب افراد برای دریافت بیمه بیکاری به سازمان برنامه و بودجه ارائه شده است.
 
واریز مقرری بیمه بیکاری به حساب مشمولان و متقاضیان به دنبال اطلاعیه وزارت کار انجام شد که در آن از تمام مقرری ‌بگیرانی که در اسفند سال ۱۳۹۸ شغل خود را از دست داده و بیکار شده اند خواسته بود پس از دریافت پیامک ارسال شماره ‌حساب برای واریز بیمه بیکاری نسبت به درج شماره حساب بانکی خود در یکی از بانکهای تعیین شده در سامانه بیمه بیکاری وزارت کار اقدام کنند.
 
اطلاعیه وزارت کار در خصوص متقاضیان بیکار شده در اسفند سال ۱۳۹۸ بوده و فهرست افرادی که تاریخ بیکاری آنها مربوط به فروردین ‌ماه سال ۱۳۹۹ است، توسط سازمان تامین اجتماعی در دست پالایش و بررسی است؛ چنانچه بنابر اعلام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، فهرست متقاضیان دریافت بیمه بیکاری فروردین ماه بر اساس شرایط تفاهم اعلام ‌شده با دولت ظرف چند روز آینده به سازمان برنامه و بودجه ارائه خواهد شد.
 
همچنین درخصوص متقاضیان و مشمولان بیمه بیکاری اردیبهشت ماه طبق آنچه که مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار اعلام کرده در کارگروهی جداگانه و مرکب از نمایندگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور و سازمان تامین اجتماعی تصمیم‌گیری خواهد شد.
 
به دنبال اعلام سازمان تامین اجتماعی مبنی بر آغاز پرداخت مقرری بیمه بیکاری به حساب مشمولان، سازمان برنامه و بودجه شب گذشته اعلام کرد که فهرست ۱۰۳ هزار نفری ثبت نام کنندگان در سامانه بیمه بیکاری وزارت کار که به تایید سازمان تامین اجتماعی رسیده، برای پرداخت مقرری بیمه بیکاری ناشی از شیوع کرونا به بانک مرکزی ارسال شده و طبق آنچه خزانه کل کشور اعلام کرده است این مقرری به حساب مشمولان واریز شده است.
 
همچنین فهرست و شماره حساب بخش دوم مشمولان طرح پرداخت بیمه بیکاری به مشاغل آسیب دیده از کرونا در روزهای آینده پس از تایید و ارسال سازمان ‎تأمین اجتماعی با قید فوریت پرداخت خواهد شد.
 
پیش از این سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده بود که فهرست ۲۴۰ هزار نفری از آسیب دیدگان ناشی از کرونا را به همراه شماره حساب افراد برای دریافت بیمه بیکاری به سازمان برنامه و بودجه ارائه کرده است.
 
لازم به ذکر است که حق بیمه ‎بازنشستگی و درمان مشمولان نیز به منظور برقراری سنوات و درمان افراد مذکور توسط ‎سازمان برنامه و بودجه تخصیص یافته و به حساب بیمه بیکاری سازمان تأمین اجتماعی واریز شده است.
 
واریز مقرری بیمه بیکاری از سوی سازمان برنامه و بودجه مربوط به بخشی از ثبت‌نام کنندگان اسفند ۱۳۹۸ بوده و سایر پرداختی‌ها برای ماههای بعد طی روزهای آینده به تدریج و پس از تأیید و اعلام اطلاعات حساب‌های مابقی مشمولین توسط سازمان تأمین اجتماعی صورت خواهد گرفت.
 
براساس این گزارش، واریز مقرری بیمه بیکاری به حسابهای ثبت‌نام کنندگان اسفند ۹۸ به دنبال ابلاغ سازمان برنامه و بودجه مبنی بر تخصیص اعتبار ۱۲۸۶ میلیارد تومانی از محل بخشی از منابع یک میلیارد یورویی صندوق توسعه ملی بابت تامین هزینه‌های مدیریت تبعات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا به صندوق بیمه بیکاری سازمان تامین اجتماعی انجام گرفته است و انتظار می‌رود با توجه به آغاز پرداخت مقرری بیمه بیکاری، روند واریزی‌ها به حسابهای کارگران بیکار شده از کرونا در روزهای اخیر با سرعت بیشتری دنبال شود.
 
منبع: ایسنا 
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین