پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:58 - 1399/03/15

۳ درصد مبتلایان کرونا به سکته مغزی دچار می‌شوند

کارگر آنلاین: یک متخصص مغز و اعصاب گفت: از هر سه فرد مبتلا به ویروس کرونا، یک بیمار علائم مغزی پیدا می‌کند و سه درصد هم دچار سکته مغزی می‌شوند.

بابک زمانی روز پنجشنبه در گفت ‌وگو با خبرنگار سلامت ایرنا، درباره علائم مغزی در مبتلایان به ویروس کرونا افزود: مهمترین تاثیر ویروس کرونا روی مغز این است که باعث زیاد شدن انعقاد خون شده و سکته مغزی اتفاق می‌افتد. همچنین کرونا می‌تواند فرد را دچار علائم مغزی کند.

وی ادامه داد: این روزها از سامانه ۴۰۳۰ سوالاتی در این زمینه مطرح می‌شود که چند درصد از مبتلایان کووید ۱۹ دچار سکته مغزی می‌شوند. بر اساس آمارهایی که توسط چین منتشر شده، سه درصد از مبتلایان به کرونا دچار سکته مغزی می‌شوند.

این متخصص مغز و اعصاب درباره تاثیر ویروس کرونا بر سلول‌های مغزی گفت: تاثیر دیگر کووید ۱۹ التهاب شدید است. کرونا سیستم ایمنی بدن را تحریک می‌کند و  باعث می‌شود که سیستم ایمنی علیه ریه در برابر مغز وارد فعالیت شود. یک مکانیسم دیگر هم این است که احتمالا ویروس به طور مستقیم می‌تواند به سلول‌های مغزی حمله کند.

وی اظهار کرد: سیستم‌های عصبی معمولا بعد از بهبودی فرد مبتلا به کووید ۱۹ درمان می‌شوند، اما اگر بیمار دچار بیماریهای دیگر هم باشد ممکن است بیماری بماند و بعدها بیمار بهبودی نسبی پیدا کند.

زمانی گفت: افرادی که دچار سکته مغزی می‌شوند، فرقی ندارد که به خاطر کووید ۱۹ باشد یا نه؛ زمانی که سکته اتفاق افتاد، سه ساعت اول احتمال درمان وجود دارد تا ۲۴ ساعت هم امکان خارج کردن لخته هست و تا ۶ ماه نیز با فیزیوتراپی و کاردرمانی بهبود پیدا می‌کنند.

کووید۱۹ با ایجاد لخته خون در بیماران جوان و میان‌سال موجب افزایش احتمال سکته مغزی در این افراد می‌شود.

 

منبع: ایرنا

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین