پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00020:38 - 1399/03/16

خبر امیدوارکننده مجلس برای افزایش حقوق بازنشستگان

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: از نمایندگان دوره یازدهم مجلس نیز درخواست می‌کنم حتما توجه جدی به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان داشته باشند و آن را در دستورکار قرار دهند.
به گزارش کارگر آنلاین، محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با انتقاد از تبعیض‌های موجود میان بازنشستگان در رده‌های مختلف، گفت: امروز به دلیل سیاست‌های غلط و نبود برنامه‌ریزی مدون و جامع، شاهد تبعیض در پرداخت حقوق به بازنشستگان در رده‌‌های مختلف هستیم.
 
وی بای بیان اینکه این تبعیض‌های ناروا در پرداخت حقوق بازنشستگان باید برداشته شود، اظهارداشت: معتقدم راهکار از میان برداشته شدن این تبعیض‌ها و برقراری عدالت، توجه به یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران است.
 
نماینده مردم اراک در مجلس با طرح این سؤال که چرا یک بازنشسته در یک وزارتخانه دولت باید حقوقش کمتر از یک مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی باشد؟، گفت: هر دوی این افراد، به عنوان نمونه 30 سال از عمر و زندگی خود را صرف خدمت به این مردم و کشور کرده‌اند، روشی که امروز در پرداخت حقوق بازنشستگان در پیش گرفته شده، در شأن آنها نیست.
 
آصفری ضمن درخواست برای اصلاح روش‌ها در پرداخت حقوق بازنشستگان، تصریح کرد: حتما و یقینا مجلس یازدهم اهتمام جدی به موضوع یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان و از طرف دیگر، افزایش حقوق آنها خواهد داشت.
 
وی ادامه داد: از لحاظ قانونی امکان افزایش حقوق بازنشستگان در سالجاری تا حدی دشوار است و نیازمند اصلاحیه‌ای در قانون بودجه 99 خواهد بود، اما در قالب طرح‌های تشویقی و ارائه پیشنهاداتی در قالب لایحه بودجه سال آینده حتما به موضوع افزایش عادلانه حقوق  بازنشستگان توجه جدی خواهیم داشت.
 
نماینده مردم اراک در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: از نمایندگان دوره یازدهم مجلس نیز درخواست می‌کنم حتما توجه جدی به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان داشته باشند و آن را در دستورکار قرار دهند.
 
کارگر آنلاین
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین