پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00022:59 - 1399/03/26

آمادگی بهزیستی خراسان رضوی برای ورود به پرونده قتل عسل

کارگر آنلاین: معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: با توجه به لزوم حمایت از حقوق کودکان، آمادگی ورود به پرونده قتل عسل، دختر ۱۰ ساله مشهدی را داریم.

غلامحسین حقدادی در این خصوص افزود: با توجه به اینکه این کودک در زمان اعزام به بیمارستان فوت شده است، پرونده و اطلاعات مربوط به آن در دست بهزیستی نیست و پیگیری موضوع هم اکنون بر عهده دستگاه قضایی است.


وی ادامه داد: سازمان بهزیستی به عنوان متولی حقوق کودک در صورت نیاز و اعلام از سوی مرجع قضایی آماده پیگیری پرونده و شکایت از عاملان قتل عسل را دارد.


معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به اینکه باید بررسی و تحقیقات کارشناسی در این زمینه انجام شود گفت: به صورت معمول در موارد کودک آزاری منجر به فوت، سازمان بهزیستی به عنوان شاکی و در جهت احقاق حقوق متوفی اقدام به پیگیری می‌کند.


وی در باره برخی شایعات مبنی بر تماس و گزارش شهروندان با اورژانس اجتماعی در زمینه وقوع کودک آزاری نسبت به عسل، افزود: در روز فوت این کودک هیچ تماسی از سوی همسایگان و شهروندان مبنی بر آزار دختر بچه ۱۰ ساله در مرکز اورژانس اجتماعی ۱۲۳ بهزیستی مشهد ثبت نشده است.


حقدادی با اشاره به افزایش گزارش کودک آزاری در این استان طی سال گذشته ادامه داد: آگاهی و حساسیت مردم نسبت به کودک آزاری و گزارش سریع آن به مرکز اورژانس اجتماعی هرسال در حال افزایش است و این امر نشان از رشد فرهنگ مردم در این زمینه دارد که گزارش اتفاقاتی از جمله قتل رومینا یا آزار و اذیت پسر بچه مشهدی از سوی مادرش موجب آگاهی بیشتر مردم و حساسیت بیشتر آنان می‌شود.

منبع: ایلنا

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین