پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:01 - 1399/04/03

اظهارات متناقض مدیرکل بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی درباره رقم دقیق بیمه بیکاری

در حالی که پیش از این مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرده بود که رقم بیمه بیکاری دوسوم ۵۵ درصد از حداقل دستمزد در نظر گرفته شده است که در تازه‌ترین اظهارات خود اعلام کرد که این رقم ۵۵ درصد حداقل دستمزد است.
به گزارش کارگر آنلاین ، مهدی شکوری مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی در تاریخ 26 خرداد در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم در مورد رقم بیمه بیکاری ناشی از ویروس کرونا اعلام کرد: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا  دوسوم 55 درصد حداقل دستمزد پایه پرداخت خواهد شد که حداقل دستمزد در سال 98 ، یک میلیون و 500 هزار تومان بود.
 
اما شکوری در مصاحبه اخیر امروز (2 تیر) در ارتباط با رقم مقرری بیمه بیکاری ناشی از ویروس کرونا گفت: مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه مقرری بیمه بیکاری در اسفندماه برای بیمه شدگان 20 روز محاسبه شده است، گفت: مقرری بیمه بیکاری فروردین‌ماه به مدت 30 روز و بر اساس 55 درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار پرداخت شده است. همچنین به ازای هر فرد تحت تکفل، 5 درصد حداقل دستمزد  و حداکثر برای 4 فرد تحت تکفل مقرری بیمه بیکاری ناشی از ویروس کرونا در نظر گرفته شده است که برای هر فرد رقمی بین یک میلیون تا یک میلیون و 360 هزار تومان خواهد بود.
 
در حالی رقم مقرری بیمه بیکاری از سوی سازمان تأمین اجتماعی دو رقم جداگانه اعلام شده است که همین مسئله منجر به سردرگمی بیمه شدگان شده است. منبع/تسنیم
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین