پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:40 - 1399/04/19

مستمری‌بگیران خواهان شنیده شدن حرف‌هایشان هستند/

خبر ناراحت کننده برای بازنشستگان:پرداخت مستمری کمتر از دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خلاف قانون است

یک فعال پیشکسوت کارگری گفت: پرداخت مستمری کمتر از دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خلاف قانون است.
به گزارش کارگر آنلاین ، محمد حمزه‌ای (مسئول روابط بین‌الملل خانه کارگر و فعال پیشکسوت کارگری) با اشاره به اینکه ماده ۱۲ لایحه بودجه امسال بر کف دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای مستمری بازنشستگان تاکید کرده است، عنوان کرد: افزایش کمتر از این میزان خلاف قانون است. در قانون فرقی میان بازنشستگان گذاشته نشده و برای مثال نگفته‌اند این کف برای بازنشستگان کشوری و لشکری است و بازنشستگان تامین اجتماعی مشمول آن نمی‌شوند.
 
او ادامه داد: البته ریشه مشکل جای دیگری است. شاهد این هستیم که سازمان تامین اجتماعی همگام و همراه بازنشستگان نیست و البته توجیه آنها این است که از دولت طلبکارند و در صورت تسویه بدهی‌ها منابع لازم برای افزایش حقوق را دارند اما امروز دولت بخشی از این طلب را می‌پردازد و تامین اجتماعی هم اعلام کرده که همسان‌سازی انجام می‌شود.
 
حمزه ای با بیان اینکه خواستار تسویه کامل بدهی تامین اجتماعی هستیم، گفت: واقعیت این است که زندگی بازنشستگان با دریافتی‌‌های ناچیز بسیار سخت می‌گذرد و باید فکری برای ترمیم مستمری آنها کرد.
 
او با اشاره به اینکه ممکن است بازنشستگان در ۲۵ تیر ماه اجتماع خود را برگزار می‌کنند، بیان کرد: فعالان صنفی بازنشستگان از راه‌های مختلف به دنبال تحقق مطالبات خود هستند. اعتقاد ما این است که مذاکره و تعامل بهترین راه است. اگرچه قرار است بخشی از بدهی پرداخت شود اما مستمری‌بگیران آلام بسیاری دارند که در این روز می‌توانند آن را به گوش مسئولان برسانند.
منبع/ایلنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین