پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00020:30 - 1399/04/23

مبتلایان به آسم با طب سنتی در برابر کرونا ایمن بمانند

کارگر آنلاین: یکی از نگرانی‌های روزهای اخیر، موارد بالای ابتلا به کووید-19 و گسترش این بیماری است. تلاش‌های زیادی برای درمان مبتلایان صورت گرفته، راهکارهای مختلفی پیشنهاد شده و روش‌های مختلفی برای مصون ماندن بیماران مبتلا به آسم در برابر کروناویروس پیشنهاد شده است.

اما آنچه در این میان بازتاب گسترده‌ای داشته است نحوه مقابله بیماران مبتلا به آسم با کووید-19 و ایمنی در برابر آلودگی نسبت به آن با استفاده از طب سنتی است؛ ادعایی که این روزها از جانب برخی افراد در فضای مجازی مطرح شده است. اما آنچه باید مورد توجه قرار داد این است که بسیاری افراد مدعی و ارائه‌دهنده این راهکارها، متخصص طب سنتی نبوده و تنها با شرکت در دوره آموزشی کوتاهی خود را در جایگاه ارائه درمان می‌بینند.

برخی از این افراد حتی تحصیلات دانشگاهی هم ندارند.از طرفی استفاده از گیاهان مانع آلودگی با عفونت کروناویروس نمی‌شود و تنها با اکتفا به این گیاهان نمی‌توان آلودگی با ویروس مذکور را درمان کرد. به‌ طور یقین متخصصان طب سنتی نیز توصیه به استفاده خودسرانه از گیاهان نمی‌کنند و حتما پیروی از پروتکل‌های پیشگیری و درمانی مشخص‌شده را به افراد پیشنهاد می‌دهند.

در این میان مطرح کردن یک سری ادعاهای نادرست از عده‌ای افراد غیرمتخصص اذهان عمومی را به سمت و سویی برده که به اشتباه تصور می‌کنند تنها با مصرف یک گیاه یا فرآورده آن می‌توانند مانع ابتلای خود و سایر بیماران مبتلا به آسم به کرونا ویروس شوند و اگر آلوده شدند درمان با همان یک گیاه کافی است؛ تصوری که از اساس نادرست است.

این‌گونه پیام‌ها باعث گمراه کردن عموم مردم از مسیر اصلی پیشگیری و درمان می‌شود و لذا به تمامی هموطنان توصیه می‌گردد از هرگونه اقدام خودسرانه در مسیر پیشگیری از ابتلا به کووید-19 یا درمان آن بپرهیزند و توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را سرلوحه خود قرار داده و در موارد نیاز به پزشک مراجعه‌ کنند.



 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین