پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ11009:57 - 1399/04/24

خبر خوش جدید تامین اجتماعی برای بازنشستگان

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از تخصیص ۲هزارمیلیارد تومان برای ارائه تسهیلات به بازنشستگان خبرداد و گفت: امسال به ۵۰۰ هزار نفر وام ۴ میلیون تومانی پرداخت می شود.
به گزارش کارگر آنلاین ، مصطفی سالاری در خصوص پرداخت وام به بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: در سال گذشته مجموع اعتباراتی که برای پرداخت وام به بازنشستگان در نظر گرفته شد ۲۰۰ میلیارد تومان بود اما امسال پیش‌بینی و تأمین اعتبار کردیم که این مبلغ ۱۰ برابر سود یعنی به دو هزار میلیارد تومان اعتبار افزایش پیدا کند.
 
وی افزود: البته افزایش اعتبار به این معنی نیست که اگر فردی سال گذشته ۳ میلیون تومان می‌گرفت امسال ۳۰ میلیون تومان وام دریافت می‌کند بلکه بر اساس پیشنهاد کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی مبلغ وام به ۴ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند و تعداد نفراتی که تسهیلات می‌گیرند نیز بیشتر می‌شود.
 
 
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه سال گذشته ۶۰ هزار نفر از بازنشستگان تأمین اجتماعی وام و تسهیلات دریافت کردند اظهار داشت: امسال با اعتبار در نظر گرفته شده ۵۰۰ هزار نفر این وام را دریافت خواهند کرد.
 
به گفته وی تاکنون یک مرحله از این وام چهار میلیون تومانی به بازنشستگان پرداخت شده و مرحله دوم را نیز به بانک اعلام کردیم که پرداخت شود.
 
سالاری افزود: تا پایان سال تمام اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی پرداخت خواهد شد.
 
وی در مورد معرفی بازنشستگان برای دریافت تسهیلات گفت: سهمیه هر استان را با آنها اعلام می‌کنیم اما معرفی افرادی که تسهیلات می‌گیرند از سوی کانون‌های بازنشستگان استان‌ها خواهد بود.
 
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تاکید کرد: ساز و کار دریافت وام فعلاً حضوری است اما در آینده‌ای نزدیک سامانه‌ای را طراحی خواهیم کرد تا بازنشستگان مراجعه حضوری نداشته باشند و اولویت دریافت وام را نیز خود کانون‌ها تعیین می‌کنند.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین