پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00020:05 - 1399/04/24

تشکیل جلسه شورای تأمین برای رسیدگی به اعتراضات کارگران هفت تپه

جلسه بررسی مشکلات کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه از سوی شورای تامین شهرستان در محل فرمانداری شهرستان شوش برگزار شد.
به گزارش کارگر آنلاین به نقل از ایلنا ، همزمان با آغاز سی‌امین روز از اعتراضات صنفی کارگران نیشکر هفت تپه، کارگران این واحد صنعتی گفتند که جلسه روز گذشته شورای تامین فرمانداری شهرستان شوش بدون حضور مدیرعامل کارخانه برگزار شد.
 
منابع کارگری در مجتمع کشت و صنعت هفت تپه با اعلام این خبر یادآور شدند: جلسه شورای تامین که چندین ساعت به طول کشید، پیرو جلسه‌ی روز شانزدهم تیر ماه وزارت کار و برای رسیدگی به وضعیت این واحد تولیدی تشکیل شد.
 
کارگران هفت تپه با بیان اینکه با وجود تاثیری که وضعیت بحرانی مجتمع کشت و صنعت هفت تپه بر سرنوشت آنها دارند، در این جلسه از سه  نفر از اعضای شورای کارگری دعوت به عمل آمد و در مقابل چند نفر از مدیران داخلی کارخانه نیز حضور داشتند که هیچ اختیاری برای تصمیم‌گیری به نمایندگی از کارفرما نداشتند.
 
کارگران تصریح کردند: طبق مصوبات این جلسه و جلسه روز شانزدهم تیر ماه وزارت کار قرار است تا چند روز آینده مطالبات عقب‌افتاده فروردین ماه حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر از کارگران غیرنیشکری این واحد تولیدی به همراه حقوق کامل اردیبهشت ماه همه کارگران مجتمع پرداخت شود. در عین حال تا پایان مرداد ماه کارفرما باید حقوق خرداد ماه همه  کارگران را بپردازد.
 
به گفته کارگران؛ پرداخت مطالبات معوقه مزدی کارگران مشروط به آزادسازی حدود ۴۰ میلیارد تومان از منابع مالی بلوکه شده کارفرما در بانک کشاورزی است که به نظر می‌رسد هنوز این اتفاق نیفتاده است.
 
کارگران مجتمع هفت تپه همچنین اظهار داشتند: در جلسه تهران و نشست روز گذشته در شوش تاکید شد که کارفرما هرچه سریعتر  به وضعیت کشت مزارع و اورهال کارخانه رسیدگی کند که تا این لحظه در این خصوص هیچ اتفاقی رخ نداده است و کارگران نگران افزایش خسارت‌های غیرقابل جبرانی هستند که در نتیجه تاخیر کشت و اورهال کارخانه؛ به مجتمع وارد خواهد شد.
 
کارگران هفت تپه با بیان اینکه بخش دیگری از مشکلات هفت تپه مربوط به بدهی کارفرما به تامین اجتماعی است که در حال حاضر با موافقت تامین اجتماعی مشکل بیمه‌ای کارگران تا پایان تیر ماه مرتفع شده است، افزودند: اعضای شورای کارگری در حال حاضر مشغول آماده‌سازی اسناد بیمه‌ای و حضور و غیاب کارگران برای تمدید اعتبار دفترچه‌ها  تا پایان مرداد ماه هستند.
 
به گفته آنها؛ در حال حاضر هیج مدیری در مجتمع هفت تپه حضور ندارد و همه کارها بدون حضور آنها به کندی پیش می‌رود.
 
کارگران تصریح کردند: طی روزها و ماه‌های گذشته جلسات زیادی از سوی مسئولان استانی و شهرستانی برای پیگیری مطالبات کارگران و مشکلات مجتمع هفت تپه برگزار شده است اما کارفرما به هیچ‌یک از مصوبات این جلسات پایبند نبوده است بنابراین از قوه قضائیه درخواست ورود به مشکل را داریم تا با جدیت موضوع مصوبات  جلسات هفت تپه که از سوی مسئولان پیگیری شده را عملی کنند.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین