پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00020:08 - 1399/04/24

آیین‌نامه ثبت پرداخت‌ها به کارکنان به هیات دولت ارائه شد/

از پایان این ماه نحوه پرداخت حقوق کارکنان دولت تغییر می کند+جزییات

سازمان برنامه و بودجه آیین نامه اجرایی «ثبت و به‌روز‌رسانی اطلاعات و پرداخت‌ها به کلیه کارکنان دستگاه‌های اجرایی در سامانه کارمند ایران و سامانه ثبت حقوق و مزایا» را به هیئت دولت ارائه کرد.
به گزارش کارگر آنلاین ، بر اساس بند (الف) تبصره (21) قانون بودجه سال 1399 کلیه دستگاه‌های اجرایی که به نحوی از انحاء از بودجه عمومی استفاده می‌نمایند و شرکت‌های دولتی مربوطه، به منظور ساماندهی نیروی انسانی و کارکنان دولت و ایجاد انضباط مالی موظفند اطلاعات کارکنان رسمی، پیمانی و قرارداد کار معین (مشخص)، کارگری و کارکنان خود را در «سامانه کارمند ایران» و «سامانه ثبت حقوق و مزایا» ثبت یا به‌روزرسانی نمایند.
 
مطابق این بند، از تیرماه امسال تخصیص اعتبار حقوق کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی دارای شناسه دستگاه‌های اجرایی، صرفاً بر اساس اطلاعات سامانه کارمند ایران صورت می‌گیرد.
 
 همچنین، از ابتدای خردادماه سال کنونی، هرگونه پرداخت مستقیم و مستمر به کلیه کارکنان دستگاه‌های اجرایی از محل اعتبارات هزینه‌ای و از منابع عمومی و اختصاصی صرفاً پس از ثبت اطلاعات آنان در سامانه کارمند ایران، از اعتبارات تخصیص یافته یا درآمد اختصاصی محقق شده دستگاه اجرایی ذیربط توسط خزانه‌داری کل کشور به ذینفع نهایی انجام می‌شود.
 
لازم به ذکر است، کارکنان حوزه سلامت براساس قانون مربوط به خدمت پزشکان و پیراپزشکان و سایر کارکنان که بر اساس ضوابط و مقررات مربوط به موجب حکم یا قرارداد مقام صلاحیت دار در یک دستگاه اجرایی به خدمت پذیرفته می‌شوند، مشمول این موضوع می‌شوند.
 
بر این اساس سازمان برنامه و بودجه کشور، آیین‌نامه اجرایی بند یادشده با موضوع «ثبت و به‌روزرسانی اطلاعات و پرداخت‌ها به کلیه کارکنان دستگاه‌های اجرایی در سامانه‌های "کارمند ایران" و "ثبت حقوق و مزایا"» را که مشتمل بر هفت ماده و با همکاری سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه شده، برای سیر مراحل تصویب به هیئت دولت ارائه کرده است.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین