پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00020:10 - 1399/04/24

۱۷۵۰۰ میلیارد تومان برای متناسب ‌سازی و ۳۰۰۰ میلیارد تومان برای افزایش مجدد بن خواربار و حق مسکن بازنشستگان هزینه می شود

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: 17 هزار و 500 میلیارد تومان برای متناسب‌سازی و 3 هزار میلیارد تومان برای افزایش مجدد بن خواربار و حق مسکن بازنشستگان هزینه خواهد شد.
به گزارش کارگر آنلاین ، «مصطفی سالاری» در جلسه‌ای با روسای کانون‌های بازنشستگان تأمین اجتماعی سراسر کشور اظهار داشت: با متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، دریافتی افراد دارای 30 سال سابقه بیمه پردازی کمتر از 2 میلیون و 750 هزار تومان نخواهد بود.
 
وی با بیان اینکه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اولویت اول ما در سازمان تأمین اجتماعی است، افزود: از زمان شروع به کار در سازمان تأمین اجتماعی و بر اساس تأکید ریاست محترم جمهوری متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و بهبود معیشت این عزیزان را به عنوان اولویت اول و مهمترین تکلیف سازمان تأمین اجتماعی پیگیری کردیم و با همکاری همه جانبه تمامی دستگاه‌ها طی روزهای اخیر به تصویب نهایی هیأت وزیران رسیده و از ماه آینده اجرایی می‌شود.
 
سالاری درباره نحوه اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نیز گفت: درباره نحوه اجرا جلسات متعددی با اعضای کانون عالی بازنشستگان داشته‌ایم و از بین سناریو‌های مختلف با نظر نهایی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سناریویی که مورد حمایت و تأکید نمایندگان کانون عالی بازنشستگان است، مبنای عمل قرار گرفت.
 
وی ادامه داد: با اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، حقوق حداقل بگیرانی که دارای 30 سال سابقه بیمه پردازی هستند به 2 میلیون و 750 هزار تومان و حقوق افرادی که دارای 35 سال سابقه بیمه پردازی هستند نیز کمتر از 3 میلیون تومان نخواهد بود.
 
سالاری احیای اعتبار دفترچه‌‎های تأمین اجتماعی از طریق پرداخت مطالبات معوق مراکز درمانی طرف قرارداد را از دیگر اولویت‌های این سازمان برشمرد و اظهار کرد: در سال گذشته پرداخت مطالبات مراکز درمانی حدود 18 ماه به تعویق افتاده بود و 10 هزار میلیارد تومان به بیمارستان‌ها و مراکز دولتی و 6 هزار میلیارد تومان نیز به مراکز درمانی خصوصی و غیر دولتی بدهی داشتیم و امروز این مشکلات را پشت سرگذاشته‌ایم و هیچ گونه بدهی رسیدگی شده‌ای به مراکز درمانی طرف قرارداد نداریم و پرداخت‌ها به مراکز طرف قرارداد حتی قبل از اتمام مهلت قانونی انجام می‌شود.
 
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تحول دیجیتال و ارتقاء خدمات غیرحضوری را از دیگر اولویت‌های کاری این سازمان برشمرد و گفت: کاهش مراجعات حضوری مردم به شعب و کارگزاری‌های تأمین اجتماعی مهمترین هدف ما در تحول دیجیتال است و براساس برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان سال جاری حدود 75 درصد از مراجعات حضوری مردم به شعب و کارگزاری‌ها کاهش خواهد یافت.
 
سالاری گفت: 40 درصد از مراجعات حضوری با منتفی شدن درج تاریخ اعتبار در دفترچه‌ها و بهره برداری از سامانه‌های استعلام اعتبار دفترچه‌ها حذف شده و با حذف کامل دفترچه‌ها و استفاده از سامانه نسخه نویسی الکترونیکی 17 درصد دیگر از مراجعات نیز کاهش می‌یابد.
 
وی ادامه داد: با بهره‌برداری از سایر سامانه‌های خدمات غیرحضوری نیز انتظار داریم که تا پایان سال 75 درصد از مراجعات حضوری کاهش یابد.
 
سالاری با اشاره به خواسته شرکای اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی برای تحقق سه جانبه گرایی در این سازمان، گفت: در زمینه سه جانبه گرایی پیشنهادی برای احیای شورای عالی تأمین اجتماعی در دستور کار دولت قرار دارد و امیدواریم با تکمیل فرآیند‌های قانونی، در آینده نزدیک به صورت لایحه از جانب دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.
 
علی اصغر بیات، رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: جلسات متعددی با اعضای کانون عالی بازنشستگان و اعضای کانون‌های استانی داشته‌ایم و فرمول نهایی متناسب‌سازی با همفکری و مشورت اعضای کانون بازنشستگان تهیه و اجرایی شده است.
 
بیات متناسب سازمان حقوق بازنشستگان را اقدامی تاریخی برشمرد و افزود: تشکل‌های بازنشستگان با ارسال نامه‌ای به ریاست محترم جمهری از پیگیری و دستور ویژه ایشان برای واگذاری سهام به سازمان تأمین اجتماعی و اجرایی شدن متناسب سازی تشکر کرده‌اند.
 
حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری نیز گفت: متناسب سازی حقوق بازنشستگان درخواست چنیدن ساله آنان بود که با درایت و همت بازنشستگان و پیگیری‌های ارزشمند دکتر سالاری به نتیجه رسید.
 
وی در ادامه پیشنهاد داد که پرداخت منابع مربوط به متناسب سازی حقوق بازنشستگان در بودجه سنواتی هرسال لحاظ شود تا درآینده محدودیتی برای تداوم اجرا این قانون بودجود نیاید.
 
در ادامه این جلسه روسای کانون‌های بازنشستگان شماری از استانها نیز به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.
منبع/روابط عمومی تامین اجتماعی
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین