پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00021:59 - 1399/04/27

بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران‌: 30 درصد کارگران آسیب‌دیده از ویروس بیمه نداشتند

بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران از نبود حمایت دولت از تولید در سال جهش تولید انتقاد کرد.
کارگر آنلاین: حمیدرضا امام قلی‌تبار در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه در سالی که با جهش تولید نامگذاری شده است خبری از حمایت دولت از تولید نیست گفت: همین مسئله باعث شده دورنمای تولید و سرمایه‌گذاران تولیدی با مشکل مواجه شود.وی ادامه داد: بسیاری از واحدهای تولیدی هیچ دورنمایی درباره کارهای تولیدی خود ندارند، این واحدها مدت قراردادهای کارگران را در حال حاضر کاهش داده‌اند. در چنین شرایطی عدم امنیت شغلی کارگران تشدید شده و این مسئله باعث کاهش راندمان کار هم می‌شود.
 
 
 بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران افزود: تعداد متقاضیان بیمه بیکاری افزایش یافته که یکی از دلایل آن عدم تمدید قراردادهای موقت از سوی کارفرمایان بوده است.
 
امام قلی‌تبار با بیان اینکه  بخش زیادی از کارگران که بیمه نبودند نتوانستند از بیمه بیکاری ناشی از کرونا استفاده کنند گفت: متأسفانه ضعف در بازرسی‌های کار موجب می‌شود که همواره بخش زیادی از کارگاه‌ها از بیمه کردن نیروی خود شانه خالی می‌کنند. در دوران کرونا حدود 30 درصد از نیروی کار بیمه نداشتند و کارگران هم به خاطر نبود امنیت شغلی به این کار تن داده بودند و وقتی همزمان با شیوع کرونا، کارگاه یا واحد تولیدی که در آن مشغول بودند با مشکل مواجه شد، نتوانستند بیمه بیکاری دریافت کنند. بخش دیگری از کارگران هم که بیمه بودند، حقوق کامل بیمه بیکاری را دریافت نکردند.
 
 وی با بیان اینکه با شیوع کرونا دستمزد حدود 30 درصد کارگران معوق شده است گفت: متاسفانه تعدادی ازکارفرمایان علی‌رغم اینکه حساب‌های بانکی‌شان پر بود اما برای اینکه امتیاز دریافت وام را داشته باشند حقوق کارگران را پرداخت نکردند و به این طریق سوءاستفاده کردند.
 
 امام قلی‌تبار با بیان اینکه دستمزد 99 کارگران نه متناسب با حداقل سبد معیشت بود و نه متناسب با تورم، افزود: دولت باید نسبت به این موضوع رسیدگی کند درغیراین صورت در آینده‌ای نزدیک بخش عمده‌ای از کارگران با آسیب‌های جدی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در خانواده خود روبرو خواهند شد. اینکه از پایه سنوات 75 هزار تومان کاهش دادند و به مزد پایه اضافه کردند در دریافتی کارگران تغییری ایجاد نکرد.
 
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین