پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00008:52 - 1399/04/29

واگذاری پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی و عمومی

کارگر آنلاین: استاندار هرمزگان از واگذاری پروژه‌های نیمه تمام طبق تبصره ۱۹ قانون بودجه سال جاری به بخش خصوصی و عمومی خبر داد.

فریدون همتی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هرمزگان با اشاره به ظرفیت های تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۹۹ کشور، عنوان کرد: این تبصره این اجازه را داده که طرح‌های نیمه تمام جهت تکمیل به بخش خصوصی و عمومی واگذار شوند.

وی ادامه داد: استان ها می توانند ۱۰ درصد از ظرفیت اعتبارات تملک دارایی را برای کمک و حمایت از بخش خصوصی متقاضی دریافت پروژه های نیمه تمام اختصاص دهند.

استاندار هرمزگان افزود: برای تسریع در اجرای این تبصره قانونی مقرر شد، هر کدام از دستگاه‌های اجرایی پروژه‌های خود که ظرفیت واگذاری به بخش خصوصی را دارند به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اعلام کنند.

همتی در ادامه به ارائه گزارش فعالیت های عمرانی و اشتغالزایی و سازندگی بسیج و سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان در روستاها اشاره کرد و بیان داشت: بسیج و سپاه همواره و در شرایط مختلف، ظرفیت‌های خود را پای کار آورده و فعالیت‌های گسترده‌ای در استان دارند و از اقدامات ارزشمند آنها تشکر و قدردانی می نمایم.

وی در ادامه به موضوع روستاهای سیل زده زاچ و داربست در شرق هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: به دلیل آسیب دیدگی جاده ارتباطی این روستاها نسبت به جابه‌جایی و اسکان موقت اهالی آنها در راستای رسیدگی بهتر و ایجاد امکانات رفاهی اقدام شد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: در حال حاضر اهالی این روستاها اصرار دارند که در مکان اسکان موقت فعلی، حضور دائمی داشته باشند اما نظر دستگاه های تخصصی این است که این منطقه سیلاب دشت محسوب می‌شود و در آینده با خطر سیل مواجه است.

همتی اظهار داشت: بر اساس نظر کارشناسی بنیاد مسکن استان، منطقه‌ای که دارای امکانات و زمین‌های بیشتری است و در کنار جاده آسفالت نیز قرار دارد، جهت اسکان اهالی روستاهای زاچ و داربست در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: امیدواریم اهالی این روستاها نیز به نظرات کارشناسی احترام گذاشته و با توجه به مطالعات صورت گرفته، همکاری لازم از سوی اهالی صورت گیرد تا هر چه سریعتر عملیات اسکان آنها در روستای جدید با امکانات مناسب انجام شود.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین