پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:51 - 1399/05/12

مراسم محرم و صفر به مردم انرژی و روحیه می‌دهد

کارگر آنلاین: حاج حمید رمضان پور گفت:برگزاری مراسم محرم و صفر به مردم انرژی و روحیه می‌دهد چه بسا همین محرم و صفر مسبب از بین رفتن کرونا باشد.

به گزارش کارگر آنلاین، حاج حمید رمضان پور مداح اهل بیت (ع) درباره برگزاری مراسم عزاداری سید الشهدا (ع) در روزهای کرونایی، گفت: اگر همه هیئت‌ها ضمانت بدهند که فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود، برنامه‌های اجرایی در فضای باز انجام شود و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله (ع) ممکن خواهد بود.

این مداح اهل بیت (ع) ادامه داد: اگر واقعا یک متولی باشد و بر اجرای برنامه‌های مذهبی نظارت کند، می‌توان مراسم را بدون مشکل برگزار کرد.


این مداح باسابقه در ادامه نکاتی را بیان و اظهار کرد: برگزاری مراسم محرم و صفر به مردم انرژی و روحیه می‌دهد. چه بسا همین محرم و صفر مسبب از بین رفتن کرونا باشد. اگر به آمار جرایم اجتماعی در محرم‌های گذشته رجوع کنید، متوجه می‌شوید که خیلی از جرم و جنایت‌ها در ایام عزاداری سید الشهدا (ع) کاهش پیدا می‌کند.

رمضان پور در پایان گفت: خیلی از کسانی که هیئتی نیستند، در محرم و صفر خود را با فضای هیئت تطبیق می‌دهند. خیلی‌ها که حتی نماز نمی‌خوانند، و زنجیر طلا به گردن می‌اندازد، با هیئت و امام حسین (ع) انس می‌گیرد. برگزاری مراسم در شرایط کرونایی با رعایت نکات بهداشتی می‌تواند به یک نمونه درست از برگزاری مراسم در این روز‌ها تبدیل شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین