پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:58 - 1399/05/12

جزییات خانه سازی چینی ها در ایران

رئیس اتاق مشترک ایران و چین می‌گوید: در برنامه ۲۵ ساله ایران و چین درباره ساخت و سازهای بخش‌های عمرانی صحبت‌هایی شده اما چین قرار نیست در ساخت و ساز مسکن در ایران مشارکت کند.
به گزارش کارگر آنلاین ، در بند سوم برنامه ۲۵ ساله ایران و چین درباره ساخت بزرگراه، خط آهن و اتصالات دریایی به منظور ارتقای نقش ایران در ابتکار کمربند-جاده پیشنهاد شده است. آیا ممکن است چینی‌ها در ساخت مسکن ایرانی‌ها هم مشارکت داشته باشند؟
 
در همین حال رئیس اتاق مشترک ایران و چین در پاسخ به این پرسش که آیا چینی‌ها در ایران خانه می‌سازند؟ به تجارت‌نیوز گفت: چین قرار نیست در ساخت و ساز مسکن در ایران مشارکت کند. در برنامه ۲۵ ساله ایران و چین درباره ساخت و سازهای بخش‌های عمرانی صحبت‌هایی شده است اما این ساخت و سازها به معنای ساخت مسکن نیست.
 
مجیدرضا حریری افزود: یکی از مزایای قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین توسعه ساخت و ساز از جمله ساخت فرودگاه، راه آهن، اتوبان و بنادر است. یعنی قرار است برای گسترش زیرساخت‌های عمرانی تکنولوژی از چین وارد ایران کنند.
 
او اظهار کرد: احتیاجی نیست که چینی‌ها در بخش مسکن ایران مشارکت کنند؛ چرا که ساخت و سازهای مسکن در ایران صنعتی نیست که به خاطر آن شرکت‌های بزرگ چینی با تکنولوژی بالا وارد ایران شوند. ساخت و ساز خانه در ایران به شیوه سنتی انجام می‌شود.
 
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین