پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:18 - 1399/05/14

تاخیر در تصویب حق مسکن مسبوق به سابقه است/ کارگران حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی را از چه تاریخی دریافت می‌کنند؟!

پایان حق مسکن کارگران؟+جزییات

علیرضا حیدری با انتقاد از تاخیر در تصویب حق مسکن گفت: وزیر کار از دوفوریتی بودن مصوبه افزایش حق مسکن خبر داد اما اکنون نزدیک به دو ماه از تصویب در شورایعالی کار گذشته است.
به گزارش کارگر آنلاین، هفدهم خردادماه، حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی در شورایعالی کار به تصویب رسید اما اکنون علیرغم گذشت نزدیک به دو ماه، هنوز هیات دولت این مصوبه را تصویب و ابلاغ نکرده است.
 
علیرضا حیدری (نایب رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و از مذاکره کنندگان کارگری دستمزد) در این رابطه با انتقاد از تاخیر طولانی می‌گوید: وزیر کار وعده داده بود که تا قبل از پایان تیرماه، دولت افزایش حق مسکن را تصویب و ابلاغ می‌کند؛ اتفاقاً اعلام کرده بود که مصوبه را با قید دوفوریت به دولت ارسال کرده است اما متاسفانه ظاهراً این مساله برای دولت هیچ اولویت و اهمیتی ندارد.
 
وی با بیان اینکه بعد از گذشت دو ماه اعلام کرده‌اند که مصوبه در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شده و باید به صحن دولت برود؛ ادامه می‌دهد: به نظر می‌رسد برای تصویب این مصوبه که پیش‌تر امضای شرکای اجتماعی شورایعالی کار را پای خود دارد، هیچ تعجیلی ندارند؛ این در حالیست که جامعه کارگری به خاطر این تاخیر طولانی ناراضی است و از دولت انتقاد بسیار دارد.
 
به گفته حیدری، در این شرایط نامناسب اقتصادی، کمترین خواسته کارگران تصویب افزایش حق مسکن در کمترین زمان ممکن بود؛ خواسته‌ای که نادیده گرفته شد.
 
چه زمانی کارگران حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی را در فیش‌های حقوقی خود خواهند دید؛ حیدری در این رابطه می‌گوید: وزیر کار در پیشنهادی که به دولت فرستاده، زمان اجرا را تیرماه مشخص کرده اما مرجع نهایی تصمیم گیری در ارتباط با زمان اجرای حق مسکن، دولت است و دولت می‌تواند زمان را  از ابتدای سال در نظر بگیرد؛ به هر حال با تصویب در مردادماه باید مابه التفاوت تیرماه به کارگران پرداخت شود.
 
او تاکید می‌کند: حق مسکن، جزو پکیج یا بسته مزد ۹۹ است و تاخیر در تصویب و ابلاغ آن، همه معادلات مزدی را برهم می‌زند؛ اکنون در نیمه پنجمین ماه از سال هستیم اما هنوز حق مسکن تصویب نشده و کارگران در انتظار توجه دولت هستند. این مساله انتقادات بسیاری را برانگیخته است؛ کارگران در فضای مجازی، در ارتباطات حضوری و از طریق رسانه‌ها اعلام نارضایتی می‌کنند.
منبع/ایلنا
 
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین