پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00006:22 - 1399/05/18

قدرت خرید کارگران برای خرید مسکن به پایین ترین میزان در ۳۰ سال گذشته رسید

با یک ماه حقوق کارگر در تهران، حدود یک دهم مترمربع خانه در تهران می‌توان خریداری کرد که پایین‌ترین قدرت خرید حقوق کارگران در دهه‌های اخیر است. پیش از این پایین‌ترین قدرت خرید مسکن کارگران مربوط به سال ۱۳۷۰ بود.
کارگر آنلاین : با یک ماه حقوق کارگر در تهران، حدود یک دهم مترمربع خانه در تهران می‌توان خریداری کرد که پایین‌ترین قدرت خرید حقوق کارگران در دهه‌های اخیر است. پیش از این پایین‌ترین قدرت خرید مسکن کارگران مربوط به سال ۱۳۷۰ بود.
 
به گزارش کارگر آنلاین به نقل از نود اقتصادی، بر اساس آمارهای وزارت راه و شهرسازی، در ۴ ماه نخست امسال متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان در تهران ۱۸ میلیون و ۱۵۲ هزار تومان بوده است که البته انتظار می‌رود در ماه‌های آینده این رقم افزایش بیشتری پیدا کند.
 
 
از آنجا که حداقل حقوق کارگران در سال جاری پس از اصلاحات دوباره در خردادماه، یک میلیون و ۹۱۰ هزار تومان تعیین شد، بر این اساس با یک ماه حقوق کارگر در تهران، حدود یک دهم مترمربع خانه در تهران می‌توان خریداری کرد که پایین‌ترین قدرت خرید حقوق کارگران در دهه‌های اخیر است. پیش از این پایین‌ترین قدرت خرید مسکن کارگران مربوط به سال ۱۳۷۰ بود.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین