پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:44 - 1399/05/21
کارگر آنلاین: قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر بهبود ارزش دلار در برابر ارزهای رقیب که سرمایه گذاران را به فروش و سودگیری تشویق کرد، با کاهش روبرو شد.

به گزارش کارگر آنلاین، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۲۰۱۷ دلار و ۵۳ سنت رسید. بهای معاملات این بازار هفته گذشته تا مرز ۲۰۷۲ دلار و ۵۰ سنت پیش رفته بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۶ درصد کاهش پیدا کرد و به ۲۰۲۶ دلار و ۹۰ سنت رسید.  بهای معاملات این بازار پس از سقوط دو درصدی در روز جمعه، روز گذشته با ۱۱ دلار و ۷۰ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش، در ۲۰۳۹ دلار و ۷۰ سنت بسته شده بود.

به گفته مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس، دلار قویتر و فضای ریسک مساعد قیمت طلا را با فشارهای کاهشی روبرو کرده و قیمت این فلز پس از رشد بیش از ۱۴ درصدی که در سه هفته گذشته داشته است وارد فاز تحکیم شده است.

دلار رشد شب گذشته خود را حفظ کرد زیرا سرمایه گذاران همچنان امیدوارند بسته کمک مالی جدیدی در آمریکا تصویب شود و بازده اوراق قرضه آمریکا از پایینترین رکورد چند ماه اخیر بهبود پیدا کرده است.

بازارهای سهام آسیا شعله ور شدن تنشها میان واشنگتن و پکن را نادیده گرفتند. چین روز دوشنبه ۱۱ نفر از شهروندان آمریکا از جمله قانونگذاران حزب جمهوریخواه دونالد ترامپ را در واکنش به تحریمهای هفته گذشته آمریکا علیه مقامات چینی و هنگ کنگی تحریم کرد.

تحلیلگران می گویند جذابیت کلی طلا که از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون بیش از ۳۳ درصد رشد قیمت داشته، تغییری نکرده است.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در این باره گفت: طلا هفته گذشته سرمایه های زیادی را جذب کرد و بر این باورم که حذف قراردادهای خرید سوداگرانه باعث می شود این فلز ارزشمند روند صعودی متوازنتری پیدا کند.

بر اساس گزارش رویترز، طلا در شش ماه گذشته که بازارهای مالی در نتیجه پیامدهای شیوع ویروس کرونا وضعیت آشفته ای داشتند یکی از بهترین عملکردها را داشته و پذیرای سیل سرمایه ای شده که به دنبال یک پناه مطمئن بوده اند.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا ممکن است حمایت در سطح ۲۰۱۷ دلار را تست کرده و تا مرز ۲۰۰۰ دلار عقب نشینی کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری یک درصد سقوط کرد و به ۲۸ دلار و ۸۶ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۹۷۹ دلار و ۱۲ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش، در ۲۲۳۴ دلار و ۹۰ سنت ایستاد.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین