پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:25 - 1399/05/21

برای بیمه خبرنگاران هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد

کارگر آنلاین: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: خبرنگاران و عکاسان می‌توانند در سامانه رسانه‌ای کشور عضو شوند و با ثبت آثار خود به صورت خودکار هویت آنها تأیید و به صندوق هنر معرفی می‌شوند. بنابراین ما آمادگی کامل برای بیمه کردن خبرنگاران و عکاسان را داریم.

به گزارش کارگر آنلاین، رمضانعلی معتمدی صبح امروز سه شنبه ۲۱ مردادماه در وبینار گرامیداشت روز خبرنگار که در استانداری اصفهان برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرای باید پاسخگوی خبرنگاران باشند، اینکه مدیران درب اتاق خود را بر روی خبرنگاران می‌بندند و یا روابط عمومی‌هایی برای حضور خبرنگاران همکاری نمی‌کنند امر پسندیده ای نیست؛ زیرا حق قانونی یک خبرنگار مطالبه گری است و در همین راستا مدیران اجرایی باید پاسخگوی خبرنگاران باشند. خبرنگاران صدای مردم هستند و مسئولان باید صدای مردم را بشنوند و در این راستای مدیران باید خبرنگاران را همکاری کنند. خبرنگاران نیز با توجه به علم و استعداد خود می‌دانند چگونه باید مسائل اطلاع رسانی استان را بدون ایجاد حاشیه انجام بدهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تاکید کرد: مشکلات خبرنگاران بر کسی پوشیده نیست و باید برای به آن‌ها توجه و راهکارهای حل آن‌ها را بررسی کرد تا مشکلات این قشر بر طرف شود. در همین راستا پیشنهاد می‌کنم شورای راهبردی رسانه با حضور نمایندگان ارشاد و اصحاب رسانه تشکیل شود تا بتوانیم در طول سال مشکلات خبرنگاران را بررسی و با پیشنهاد به قانون‌گذار این مشکلات را برطرف کنیم. اینکه مشکلات خبرنگاری را بشنویم و فراموشم کنیم امر پسندیده ای نیست.

معتمدی ادامه داد: شورای اطلاع رسانی تسهیلگر ارتباط بین خبرنگاران و مسئولین دستگاه‌های اجرایی است شفافیت در بحث اطلاع رسانی باید دنبال شود، زیرا خبرنگاران و اصحاب رسانه در سخت‌ترین شرایط حضور دارند.

وی افزود: خبرنگاران جز اولین کسانی هستند که در هر شرایطی به اطلاع رسانی می‌پردازند، بنابراین در بحث بیمه خبرنگاران هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد. همچنین خبرنگاران و عکاسان می‌توانند در سامانه رسانه‌ای کشور عضو شوند و با ثبت آثار خود به صورت خودکار هویت آنها تأیید و به صندوق هنر معرفی می‌شوند. بنابراین ما آمادگی کامل برای بیمه کردن خبرنگاران و عکاسان را داریم.
خبرنگاران اصفهان دارای مسکن می‌شوند

امیراحمد زندآور، مدیرعامل خانه مطبوعات نیز در این جلسه اظهار کرد: به لحاظ نوع کار رسانه هر روز، روز خبرنگار است. خبرنگاران اصفهان در این مدت با توجه به شرایط ویژه کرونا در کشور همواره خدمت رسانی خود را ادامه دادند.

وی افزود: در حال حاضر چهار مجموعه فعال رسانه‌ای در اصفهان وجود دارد بسیج رسانه، انجمن عکسان، خانه مطبوعات و انجمن صنفی روزنامه‌نگاران که حدود هزار و ۵۰۰ نفر خبرنگار و عکس در این مجموعه‌ها فعال هستند و هرکدام زیر مجموعه یکی از نهادها قرار دارند به فرض مثال خانه مطبوعات زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و راهبردهای معینی را در پیش دارد.

مدیرعامل خانه مطبوعات اصفهان تاکید کرد: خبرنگاران بدون هیچ چشم داشتی در طول سال فعال هستند و جا دارد در روز خبرنگار به دغدغه‌های این قشر پرداخته شود. در طی سال‌های گذشته هر روز بر تعداد مشکلات خبرنگاران از جمله بیمه و امنیت شغلی افزوده شده و برخی از مشکلات این قشر را به مشکلاتی تمام نشدنی تبدیل شده است.

زندآور ادامه داد: حدود دو ماه است که با همت شهرداری اصفهان قطعه زمینی برای مَسکن خبرنگاران در بهارستان و اصفهان معین شده و در حال تغییر کاربری است تا بتوانیم مشکل مسکن خبرنگاران را برطرف کنیم. همچنین هفته گذشته نیز با وزیر راه و شهرسازی پیرامون مسکن خبرنگاران صحبتی داشتیم که ایشان قول دادند مشکل خبرنگاران را در کل کشور برطرف کنند. همچنین تقاضا شد مدیرکل راه و شهرسازی مشکلات زمین‌های معین شده در اصفهان و بهارستان برای خبرنگاران برطرف کند.

زندآور گفت: خبرنگاران در دوران شیوع ویروس کرونا آسیب‌های جدی تحمل کردند و هفت نفر از خبرنگاران به این بیماری مبتلا شدند که به لطف خدا همه آن‌ها بهبود یافتند.

 

منبع: ایمنا

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین