پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:26 - 1399/05/23

برنامه عملیاتی ساخت 200 هزار واحد مسکونی برای مستمری‌بگیران و کارگران روی میز دو وزارتخانه

نشست هم‌اندیشی ملی بررسی برنامه عملیاتی تفاهم‌نامه تامین 200 هزار واحد مسکونی کارگران، بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.
به گزارش کارگر آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «ابراهیم صادقی فر» معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست گفت: بی‌تردید ارتقاء وضعیت معیشتی، تامین رفاه و برنامه ریزی در حوزه‌های مسکن، سهام و کاهش آسیب‌های اجتماعی کارگران از مهمترین برنامه‌هایی است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اهتمام ویژهای در عملیاتی شدن آن دارد.
 
وی افزود: عطف به مستندات قانونی به ویژه اصل ٣١ قانون اساسی و نیز ماده ١٤٩ قانون کار و آیین نامه اجرایی آن در موضوع مسکن کارگری و همچنین تاکید رئیس جمهور و اهتمام ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تفاهم نامه مشترک میان وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی با هدف ایجاد ٢٠٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران، بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی در دی  ١٣٩٨ منعقد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: این معاونت، مسئولیت راهبری، هماهنگی، انسجام بخشی و تنظیم بخشهای متعدد و پیشبرد تفاهم نامه را برعهده دارد.
 
صادقیفر  بر جلب مشارکت همه‌جانبه شرکای اجتماعی حوزه کار و تعیین ساز و کار اجرایی طرح‌هایی مانند تامین مسکن کارگران و بازنشستگان تاکید کرد. 
 
معاون فرهنگی - اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشریح مدل‌های نهگانه این معاونت در تامین مسکن کارگران و سایر اقشار جامعه هدف، هدفمند کردن مساعدت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای ارتقای شاخص دستیابی به مسکن و عدالت اجتماعی را ضروری دانست.
 
اعضای کارگروه مسکن کارگری و مدیران اموراجتماعی استان های سراسرکشور نیز در این نشست حضورداشتند. 
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین