پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ11018:54 - 1399/05/25

دریافتی بازنشستگان کارگری در مردادماه با همسان سازی جدید اعلام شد

رئیس کانون کارگران بازنشسته تهران می‌گوید: افزایش متناسب‌سازی عیناً جزو حقوق است و در سال‌های بعد، مشمول افزایش سالانه خواهد شد.
کارگر آنلاین : صدور فیش‌های جداگانه برای متناسب‌سازی و مزایای مزدی در مردادماه، بازنشستگان تامین اجتماعی را نگران کرده است؛ مگر قرار نبود همسان‌سازی جزو مستمری باشد و مشمول افزایش سالانه شود؟
 
علی دهقان‌کیا (رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران) در این رابطه می‌گوید: فیش جداگانه تنها به دلیل تاخیر کار صادر شده است؛ چون محاسبه اضافات همسان‌سازی و میزان افزایش مزایای مزدی دیر صورت گرفت، لاجرم فیش جداگانه صادر کردند.
 
وی در ارتباط با دغدغه‌ی بازنشستگان می‌گوید: متناسب‌سازی یا همسان‌سازی جزو مستمری است؛ در جلسه‌ای که با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی داشتیم، قول دادند که افزایش متناسب‌سازی عیناً جزو حقوق است و در سنوات آتی، مشمول افزایش سالیانه خواهد شد.
 
به گفته‌ی دهقانی‌کیا، افزایش مردادماه که ناشی از اجرای همسان‌سازی و افزایش مزایای مزدی است، عطف به ماسبق نخواهد شد؛ دولتی‌ها اصرار داشتند که این کار از مهرماه صورت بگیرد اما با فشار فعالان و کانون‌ها از مردادماه لازم‌الاجرا شد اما قرار نیست بازنشستگان مابه‌التفاوت آن را برای چهارماه ابتدای سال دریافت کنند.
 
او در ارتباط با میزان دریافتی بازنشستگان حداقل‌بگیر در مردادماه می‌گوید: با اصلاحات صورت گرفته، بازنشسته حداقل‌بگیر با ۳۰ سال سابقه در مردادماه ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافتی خواهد داشت.
 
این فعال صنفی در پایان تاکید می‌کند: این میزان افزایش از مردادماه اعمال می‌شود و شامل چهارماه ابتدای سال نخواهد شد.
منبع/ایلنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین