پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:00 - 1399/06/01

ایران موفق به ساخت ۶۸۴ محصول نانو شد

۶۸۴ محصول نانوی ایران ساخت تا نخستین روز از مرداد سال جاری توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ایرانی تولید شده است که دارای گواهی نامه نانو مقیاس هستند. محصولاتی که هر یک به افزایش رفاه و کیفیت زندگی مردم کمک می‌کند.

کارگر آنلاین : با آغاز توسعه فناوری‌نانو در کشور، تولید ثروت و افزایش رفاه به یکی از اصلی‌ترین اهداف ستاد توسعه فناوری‌نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تبدیل شد و در این راستا تمرکز زیادی بر تولید نانومحصولات ایرانی انجام گرفت که ماحصل آن رشد قابل توجه محصولات نانو طی سال‌های گذشته بوده است.

از این 684 محصول نانو، 215 مورد مربوط به تجهیزات نانو و 469 مورد مربوط به کالای نانو بوده است. این محصولات به بیش از 45 کشور جهان صادر می‌شوند.

استرالیا، چین، کره جنوبی، مالزی، اندونزی، اتحادیه اروپا و کشورهای منطقه بخشی از مقاصد صادراتی این محصولات هستند.

در حال حاضر 259 شرکت نانو در کشور موفق به دریافت گواهی‌نانومقیاس برای تولید محصولات نانو شده‌اند.

 ستاد توسعه فناوری‌نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای ایجاد شفافیت بازار محصولات نانو و به‌ تبع آن ارتقای کیفی این محصولات و افزایش اعتماد مصرف‌کنندگان و نهایتا توسعه بازار مواد و محصولات نانو به محصولات حوزه‌ فناوری‌نانو تاییدیه نانومقیاس اعطا می‌کند. این فرآیند از طریق واحد ارزیابی موسسه خدمات فناوری تا بازار (کریدور) انجام می‌شود.

این واحد با بررسی مدارک و مستندات متقاضی، نسبت به تدوین دستورالعمل بازرسی و طراحی آزمون‌ها جهت بررسی محصول اقدام می‌کند. پس از بازدید و نمونه‌برداری از محل تولید و انجام آزمایش‌ها طبق طرح آزمون، گزارش فنی واحد بازرسی مبنی بر تایید یا عدم تایید نانومقیاس محصول اعلام می‌شود. گواهینامه نانومقیاس به محصولاتی اعطا می‌شود که تولیدکننده آن علاوه بر رعایت الزامات فنی اشاره شده، سایر الزامات تولیدی و تجاری مندرج در آیین‌نامه‌های موسسه (از جمله پروانه ساخت و یا بهره‌برداری، واحد کنترل کیفیت فعال، حضور کارشناس نانو در شرکت و غیره) را رعایت کرده و قرارداد اعطای گواهینامه نانومقیاس را امضا کند.

به محصولاتی که تولیدکننده آن صرفاً الزامات فنی محصول را برآورده است، گواهینامه آزمایشی نانومقیاس اعطا می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین