پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00003:40 - 1399/06/02

اتصال ۷۳ درصد مراکز پزشکی کشور به نسخه الکترونیکی

معاون پارلمانی و امور استانهای وزارت بهداشت گفت: حدود73 درصد مراکز پزشکی و مطب‌ها در سراسر کشور به نسخه الکترونیکی وصل هستند و به صورت آنلاین نسخه ارسال می‌کنند و کمتر از 30 درصد نیز به صورت مکتوب ویزیت می‌کنند.
صراط:

طاهر موهبتی معاون پارلمانی و امور استانهای وزارت بهداشت بعد از ظهر امروز شنبه در جمع اصحاب رسانه استان قزوین اظهار کرد: بیش از 40 میلیون نفر که بیشتر آنها از اهالی روستا هستند تحت پوشش این بیمه قرار دارند.

وی افزود: 110 هزار نفر از جامعه تحت پوشش این بیمه به بیماری کرونا مبتلا شدند و در همین راستا داروهای این بیماری و همچنین انواع آزمایش‌های مورد نیاز آن تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت.

موهبتی عنوان کرد: امروز یکی از مهمترین پروژه‌هایی که میتواند به کاهش مبتلایان به کرونا و اجرای دقیق فاصله اجتماعی کمک کند دوراپزشکی و نسخه الکترونیکی است.

وی اضافه کرد: حدود73 درصد مراکز پزشکی و مطب‌ها در سراسر کشور به نسخه الکترونیکی وصل هستند و به صورت آنلاین نسخه ارسال می‌کنند و کمتر از 30 درصد نیز به صورت مکتوب ویزیت می‌کنند.

معاون پارلمانی و امور استانهای وزارت بهداشت ادامه داد: حدود 6800 مرکز پاراکلینیک مانند داروخانه‌ها، تصویربرداری‌ها و فیزیوتراپی‌ها نسخه پیچی را به صورت الکترونیکی انجام می دهند که یک حرکت بی نظیر است و امیدواریم تا پایان سال این عدد را به 100درصد برسانیم.

وی تصریح کرد: پیش بینی ما این بود که تا پایان سال به 80 درصد برسانیم اما با توجه به اینکه تا به امروز به 70درصد رسیده امیدواریم بتوانیم از آذرماه این روند را تکمیل کنیم.

موهبتی گفت: دفترچه‌های کاغذی به طور کامل حذف نخواهد شد و تلاش بر این است که مصرف از آن به حداقل خواهد رسید.

وی اظهار کرد: در دولت الکترونیک باید به این نکته توجه کنیم که بلوغ سامانه‌های الکترونیکی در طی زمان صورت میگیرد ونمی‌توان انتظار داشت که از ابتدا همه چی مناسب باشد.

معاون پارلمانی و امور استانهای وزارت بهداشت افزود: امیدواریم به زودی بتوانیم برای اولین بار نظام اپراتوری را در نظام سلامت در بخش IT  تجربه کنیم وکل کار را به بخش خصوصی بسپاریم.

وی تصریح کرد: عملها ومراجعات در بیمارستان به غیر از موارد اورژانسی به حداقل رسیده و این در حالی است که 90 درصد درآمد بیمارستان‌ها از بیمه‌ها تامین می‌شود و با توجه به کاهش هزینه ها درآمدهای بیمارستانی تحت تاثیر قرار گرفته است.

موهبتی ادامه داد: طبیعی است که قاعدتا باید به فکر این باشیم که از منابع دیگر به بیمارستان‌ها و حوزه سلامت کمک کنیم و به سمتی حرکت کنیم که ورودی ها را کنترل کنیم.

وی بیان کرد: سرانه تخت در کشور ما 1.6 دهم است در حالی که در کمترین میزان در کشورهای اروپایی 6.7 دهم است.

معاون پارلمانی و امور استانهای وزارت بهداشت بیان کرد: نسبت تختهای ICU در کشور ما به نسبت جمعیت 6.6 است این در حالی است که در امریکا 24.4 ودر برخی کشورها 20 است.

وی اضافه کرد: در همین کشورها اگر میزان ورودی‌ها از تحمل نظام سلامت بیشتر شود دچار مشکل می شوند و این را به مردم باید بگوییم.

موهبتی خاطرنشان کرد: پزشکان ما با تمام توان و از خودگذشتگی در میدان هستند اما وقتی تعداد ورودی‌ها از ICU بیشتر باشد طبیعتا نباید منتظر اتفاقات خوبی باشیم.

وی ادامه داد: بهترین هدیه به پزشکان در روز پزشک کمک به کاهش ورودی به بیمارستان‌ها است و امیدواریم با کمک رسانه این امر محقق شود.

معاون پارلمانی و امور استانهای وزارت بهداشت در پایان یادآورشد: در استان قزوین همدلی و همراهی خوبی بین مدیران ارشد استانی و مجمع نمایندگان وجود دارد و این امر قابل تقدیر است.

منبع: صراط‌نیوز
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین