پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:20 - 1399/06/02

کارگران منتظر دریافت ۴۰۰ هزار تومان باشند

کارگر آنلاین، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد که مصوبه افزایش حق مسکن کارگران باید از تیر ماه اجرایی شود. از اینرو، کارگران طلب ۴۰۰ هزار تومانی از کارفرمایان دارند.

به گزارش کارگر آنلاین، هیات دولت چهارشنبه گذشته با پیشنهاد شورای عالی کار مبنی بر افزایش 200 هزار تومانی حق مسکن کارگران، موافقت کرد. بر این اساس، حق مسکن کارگران به 300 هزار تومان افزایش یافت. پس از آن گمانه‌زنی‌ها در خصوص زمان اجرای این مصوبه بیشتر حول مرداد یا شهریور قرار داشت، البته فعالان کارگری انتظار اعمال افزایش حق مسکن از ابتدای سال جاری را داشتند، اما این مسئله می‌توانست فشار شدیدی را بر کارفرمایان تحمیل کند.

امروز محمد شریعتمداری، وزیر کار اعلام کرد: براساس آنچه که در شورای عالی کار به تصویب رسیده و هیأت دولت نیز آن را تصویب کرده است، این افزایش حق مسکن از اول تیرماه اعمال می‌شود.

کارگران منتظر دریافت ۴۰۰ هزار تومان باشند

با توجه به اینکه امروز آغاز ششمین ماه سال است، در نتیجه کارفرمایان افزایش حق مسکن کارگران را به مدت 2 ماه بدهکار شدند. به زبان دیگر، کارگران باید منتظر دریافت 400 هزار تومان بابت طلب از این محل باشند.

شورای عالی کار، پیش از این در حداقل دستمزد و حق سنوات نیز تغییراتی اعمال کرده بود که از تیر ماه لازم‌الاجرا بود(جزئیات). در نتیجه حداقل دریافتی کارگران از چهارمین ماه سال برای کارگران 2 میلیون و 610 هزار تومان خواهد بود و هر کارگری که کمتر از این گرفته، می‌تواند منتظر دریافت مابه‌تفاوت باشد.

کارگران منتظر دریافت ۴۰۰ هزار تومان باشند

 

منبع: آفتاب

منبع: آفتاب
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین