پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00007:20 - 1400/06/23

بعد تزریق کنندگان واکسن کرونا این کار را حتما انجام دهید

کارگرآنلاین|یک متخصص طب ایرانی گفت: سه روز قبل یا سه روز بعد از تزریق واکسن کرونا می‌توانید، حجامت انجام دهید.

حسن اکبری متخصص طب ایرانی، در برنامه عصر خانواده در خصوص اهمیت اهدای خون و حجامت اظهار کرد: اهدای خون برای افرادی که نیاز به خون دارند بسیار مهم است، همچنین برای فرد اهدا کننده نیز فواید زیادی دارد.

او افزود: اگر خون در رگ‌ها غلیظ باشد، رسیدن خون در مویرگهای بسیار ریز به کندی صورت می‌گیرد و همین امر می‌تواند باعث اختلال در عملکرد سلولهای بدن به خصوص در قلب و مغز شود.

  • این متخصص طب ایرانی ادامه داد: اهدای خون در آقایانی که مشکل حادی ندارند، لااقل سالی سه یا چهار بار می‌تواند انجام شود، همچنین خانم‌ها نیز سالی سه بار می‌توانند خون خود را اهدا کنند. افرادی که جزو گروه‌های خونی کمیاب  مانند O منفی هستند، بهتر است نسبت به این امر مبادرت ورزند.
  • او ادامه داد: افرادی که به دیابت، کم خونی، فشارخون، بیماری‌های قلبی و سرطان مبتلا نباشند و داروی خاصی نیز مصرف نکنند، می‌توانند اهدای خون انجام دهند.  

اکبری تصریح کرد: اگر قصد اهدای خون، حجامت و یا فصد خون دارید، اولویت با اهدای خون است، اما اگر به هر دلیل اهدای خون صورت نگرفت، می‌توانید به مراکز معتبر حجامت و فصد خون مراجعه کنید.  

اگر قصد حجامت دارید، از مصرف این موادغذایی اجتناب کنید

اکبری در خصوص حجامت توضیح داد: هنگام انجام حجامت بهتر است غذاهای انرژی بر که بدن به راحتی نمی‌تواند آن را به ماده انرژی زا تبدیل کند، مانند گوشت گاو، ماست، دوغ، کشک، خیار، هندوانه و در کل غذاهای سرد را مصرف نکنید اما اگر مجبور به استفاده شدید، این قبیل مواد غذایی را در کنار مصلحش استفاده کند، برای نمونه مصلح ماست پودر نعناع و گل محمدی است.

  • او بیان کرد: بهتر است زمانیکه قصد اهدای خون یا حجامت دارید از مواد غذایی مانند عسل، خرما، شیره انگور، ارده، کره و مربا قبل و بعد آن استفاده کنید.
  • این متخصص طب ایرانی گفت: افرادی که قصد دارند واکسن بزنند، بهتر است سه روز قبل یا سه روز بعد از واکسیناسیون در مراکز معتبر، حجامت ملایمی داشته باشند زیرا هدف خون گیری نیست، بلکه ایجاد التهاب مصنوعی به صورت طبیعی است تا سطح ایمنی بدن بالاتر رود و از عوارض واکسن تا حد مطلوبی مصون بماند.

او یادآوری کرد: اگر شخصی پس از انجام واکسیناسیون، تصمیم به اهدای خون گرفت، حتما به متصدیان مرکز اهدای خون اطلاع دهد تا مشکلی پیش نیاید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین