پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:23 - 1400/07/01

جایگزینی داروی آنتی بادی به جای دوز سوم واکسن کرونا؟

کارگرآنلاین|افرادی که در معرض خطر قابل توجهی برای ابتلا به  کرونای شدید هستند اکنون این گزینه را دارند که به جای تزریق دوز سوم واکسن، از آنتی بادی مونوکلونال پیشگیرانه استفاده کنند. این موضوع در آمریکا به تایید رسیده است.

 بسیاری از افراد به خصوص افراد مبتلا به بیماری های خودایمنی، ایدز، سرطان، افرادی که پیوند عضو شده اند ممکن است حتی پس از دریافت دو دوز واکسن هنوز در برابر ویروس کرونا آسیب پذیر باشند.

اکنون سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا داروی تزریقی آنتی بادی کرونا را به جای دوز سوم تایید می کند.

دکتر میرون کوهن ، یکی از محققان برجسته آنتی بادی کرونا در دانشگاه کارولینای شمالی و یکی از محققان در زمینه مطالعه داروی «ریجن-کوو» می گوید که آنتی بادی های مونوکلونال با غلبه بر عفونت ویروس کرونا در برابر بیماری های شدید همانند یک سد عمل می کنند.

با این حال سازمان غذا و دارو در بیانیه خود با صدور مجوز فوریت های اضطراری گفت که آنتی بادی های مونوکلونال نباید جایگزین واکسیناسیون شوند. این آژانس از همه واجدین شرایط خواست که واکسن را بزنند.

  • استفاده از داروهای مبتنی بر آنتی بادی هنگامی مورد توجه قرار گرفت که بسیاری از افراد مبتلا به سرطان ، پیوند اعضا و بیماریهای خود ایمنی پس از دریافت واکسن ، آنتی بادی کرونا تولید نمی کنند. همچنین مطالعات دیگر اثبات کرده افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف حتی پس از واکسیناسیون در برابر بیماری کرونا محافظت شده نیستند.
  • از سویی دیگر بررسی های دیگر نشان داده است درمان آنتی بادی مونوکلونال می تواند از بیماری های شدید  و همچنین بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر جلوگیری کند. اما استفاده از داروهای آنتی بادی محدود است.

داروی آنتی بادی از طریق تزریق وریدی تجویز می شود و باید ظرف 10 روز پس از شروع علائم کووید استفاده از آن آغاز شود.

با مجوز گسترده سازمان غذا و داروی ایالات متحده ، کوکتل آنتی بادی داروی «ریجنرون» می تواند به صورت تزریقی استفاده شود.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین