پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00006:19 - 1400/07/05

رژیم غذایی سیب برای کاهش وزن+برنامه

رژیم غذایی سیب یک برنامه رژیم غذایی ۵ روزه است که بخش عمده ای از وعده های غذایی شما شامل سیب می شود. در روز اول ، مجاز به خوردن فقط سیب برای صبحانه ، ناهار و شام هستید. در روز دوم ، مجاز به خوردن سیب برای صبحانه و شام و برای ناهار سیب و سبزیجات هستید. در روز سوم تا پنجم، رژیم های غذایی مجاز به خوردن میوه ، آب میوه های تازه ، اسموتی سبزیجات ، پروتئین ها و لبنیات به همراه سیب برای هر وعده اصلی غذایی هستند.

ما رژیمی برای شما داریم تا در 5 روز 3 کیلوگرم از دست بدهید! تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که برنامه رژیم غذایی سیب را دنبال کنید.
سیب میوه ای مفید و مغذی از نظر تغذیه هست که به کاهش وزن ، مبارزه با سرطان ، کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 ، جلوگیری از تشکیل سنگ کیسه صفرا ، تقویت ایمنی و جلوگیری از ایجاد آب مروارید کمک می کند.

  • بنابراین ، رژیم غذایی 5 روزه سیب نه تنها به شما در کاهش وزن کمک می کند بلکه باعث بهبود سلامت کلی شما می شود.
  • در این مقاله به شما خواهیم گفت که چرا رژیم غذایی سیب کار می کند ، برنامه رژیم غذایی 5 روزه که می توانید دنبال کنید و تمریناتی که می توانید انجام دهید.

 رژیم غذایی سیب چیست؟
رژیم غذایی سیب یک برنامه رژیم غذایی 5 روزه است که بخش عمده ای از وعده های غذایی شما شامل سیب می شود. در روز اول ، مجاز به خوردن فقط سیب برای صبحانه ، ناهار و شام هستید. در روز دوم ، مجاز به خوردن سیب برای صبحانه و شام و برای ناهار سیب و سبزیجات هستید. در روز سوم تا پنجم، رژیم های غذایی مجاز به خوردن میوه ، آب میوه های تازه ، اسموتی سبزیجات ، پروتئین ها و لبنیات به همراه سیب برای هر وعده اصلی غذایی هستند.

 رژیم غذایی سیب چگونه کار می کند؟
اجزای ایده آل برای یک رژیم غذایی سیب ، سرشار از مواد معدنی ، ویتامین ها و فیبر هستند و همچنین کالری بسیار کمی دارند و بسته به اندازه میوه حدود 80 تا 100 کالری دارند، یک ملین موثر است ، سیب همچنین برای سیستم عصبی مغذی و مفید است ، به همین دلیل در بسیاری از برنامه های غذایی گنجانده شده است. فیبر موجود در سیب به مولکولهای چربی متصل می شود و از جذب چربی جلوگیری می کند. سپس چربی متصل به فیبر به طور مستقیم از بدن دفع می شود. سیب همچنین باعث می شود تا مدت زمان طولانی تری احساس آرامش کنید. خوردن سیب قبل از هر وعده غذایی باعث می شود احساس گرسنگی کمتری داشته باشید و مانع از پرخوری می شود.

برنامه رژیم غذایی 5 روزه سیب
در رژیم 5 روزه سیب لازم است که در روز اول فقط سیب و مایعات بخورند. برای چهار روز دیگر ، در رژیم های غذایی مجاز به خوردن بیشتر سیب به همراه سایر غذاهای دارای چربی غلیظ ، اما بیش از 1200 کالری در روز نخواهند بود.

1. روز اول

- صبحانه 2 سیب

- ناهار 1 سیب

- شام 3 سیب

صبحانه ، ناهار و شام باید شامل سیب و فقط سیب باشد که حدود 1.5 کیلوگرم است. سیب سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی ، فیتون ها و فیبرهای غذایی است. این مواد مغذی برای حفظ درصد مناسب چربی بدن ، سلامتی مناسب قلب و عروق و بهبود عملکرد مغز و جلوگیری از تحریک دیابت ، آلزایمر و دستگاه گوارش ضروری است. به اندازه کافی آب بنوشید تا در طول روز هیدراته بمانید.

2. روز دوم

- صبحانه 1 سیب و یک لیوان شیر بدون چربی یا شیر سویا ( در صورت حساس بودن به گلوتن)

- ناهار سالاد سیب و سبزیجات با دو عدد هویج و نصف چغندر ایده آل است. یک سالاد سبک با برگ نعنا ، خردل دیژون ، روغن زیتون ، نمک و فلفل درست کنید.

- شام 2 سیب

در روز دوم ، سیب را به همراه یک ناهار گیاهی سالم میل کنید. این به شما کمک می کند تا مواد مغذی ضروری دیگر از سبزیجات دریافت کنید. روغن زیتون منبع غنی از چربیهای خوب است که به حفظ تمامیت غشای سلولی کمک می کند. مطمئن شوید که در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید.

3. روز سوم

- صبحانه 1 عدد سیب 1 نان سبوس دار تخم مرغ خرد شده

- ناهار 1 سیب سالاد نخود با خیار ، گوجه فرنگی ، پیاز ، برگ نعنا ، نمک و فلفل.

- میان وعده عصر 1 فنجان ماست کم چرب

- شام :

1 سیب بیکن بوقلمون ، هویج و سالاد کلم بروکلی

1 عدد سیب سوپ عدس

این روز را می توان به عنوان روز پروتئین نامید. پروتئین ها بلوک ساختمان بدن ما هستند. بنابراین ، روز خود را با یک منبع پروتئینی خوب مانند تخم مرغ های خرد شده شروع کنید (از یک تخم مرغ کامل استفاده کنید). اگر گیاهخوار هستید ممکن است به جای تخم مرغ یک لیوان شیر بخورید. همچنین سالاد سرشار از پروتئین است و به شما کمک می کند تا مدت طولانی تری احساس سیری کنید. ماست به هضم غذا کمک می کند. برای صرف شام ، منبع خوبی از پروتئین و 1 سیب میل کنید. به مدت دو روز که بیشتر سیب خوردید ، بدن شما انرژی کافی برای هضم و سوخت و ساز بدن ندارد. بنابراین ، بیش از حد غذا نخورید. به اندازه کافی آب بنوشید.

4. روز چهارم

- صبحانه 1 سیب اسموتی کلم

- ناهار:

1 سیب سبزیجات کبابی

1 سیب سوپ سبزیجات

- بعد از ناهار 1 کاسه هندوانه کوچک یا 1 پرتقال

- میان وعده عصر 1 فنجان چای سبز

- شام :

1 عدد سیب اسموتی چغندر و کرفس

روز خود را با اسموتی سیب و کلم شروع کنید. کلم برگ به شما در کاهش وزن کمک می کند و شما را برای مدت زمان طولانی سیر می کند. ناهار گیاهی به شما کمک می کند تا تمام مواد مغذی ضروری را از انواع سبزیجات دریافت کنید. تعداد زیادی سبزیجات برگدار و رنگارنگ را در رژیم خود جای دهید. در این روز یک میان وعده بعد از ناهار میل کنید. یک لیوان آب میوه تازه یا هر میوه کامل میل کنید. برای میان وعده عصرانه ، چای سبز / سیاه و سفید بسیار توصیه می شود زیرا حاوی آنتی اکسیدان است و به بدن شما کمک می کند تا کلیه سموم را بیرون بکشد. یک شام گیاهی به همراه یک سیب میل کنید. این کار دستگاه گوارش شما را تسکین می دهد.

5. روز پنجم

- صبحانه :

1 سیب 1 تخم مرغ آب پز

- ناهار :

1 سیب سبزیجات کبابی

1 سیب سوپ سبزیجات

- بعد از ناهار : 2 عدد بادام یا 1 هلو

- میان وعده عصر 1 فنجان چای سبز 1 بیسکویت هضم

- شام

1 سیب ماهی پخته شده و مارچوبه

1 سیب لوبیا قرمز بهمراه فلفل دلمه ای

در این روز به رژیم های غذایی اجازه داده می شود که میوه ، سبزیجات ، چربی های خوب ، کربوهیدرات خوب و پروتئین مصرف کنند. این به احیای بدن شما از رژیم کم کالری که طی چند روز گذشته دنبال کرده اید کمک خواهد کرد.

غذاهایی که در طول رژیم غذایی سیب می توانید مصرف کنید:
• میوه و سبزیجات: میوه های فصلی ، میوه های محلی ، سبزیجات برگ سبز و سبزیجات رنگی.

• پروتئین ها : مرغ بدون پوست ، ماهی ، تخم مرغ ، برش های بدون چربی بوقلمون و گوشت گاو ، توفو ، قارچ و سویا.

• لبنیات : شیر کم چرب ، ماست کم چرب و پنیر (در مقادیر محدود).

• ادویه جات و چاشنی : برگ گشنیز ، برگ نعناع ، رزماری ، آویشن ، شوید ، رازیانه ، زنجبیل ، سیر و پودر پیاز ، گشنیز و پودر زیره ، زردچوبه ، پودر چیلی ، شنبلیله ، دانه خردل و غیره

• نان و بیسکویت : نان و بیسکویت سبوس دار.

• چربی ها و روغن ها : روغن زیتون ، روغن سبوس برنج ، روغن کلزا و روغن خردل. همه در مقادیر محدود.

• نوشیدنی : آب میوه های تازه ، آب نارگیل تازه ، دوغ ، آب میوه های تازه سبزیجات و اسموتی ها.

 مواد غذایی که نباید مصرف کنید :
چربی ها و روغن ها : شیر ، کره ، روغن نارگیل ، مایونز  

نوشیدنی ها: آب میوه های بسته بندی شده ، آب نارگیل بسته بندی شده ، نوشیدنی های گازدار و الکل.

پروتئین ها : مرغ با پوست ، گوشت فرآوری شده ، گوشت گاو و گوشت خوک.

لبنیات : پنیر یا پنیر خامه ای به مقدار بیش از حد ، شیر پرچرب و ماست پرچرب.

 مزایای رژیم غذایی سیب:
• رژیم سیب به شما کمک می کند تا بدون احساس گرسنگی ، وزن خود را کاهش دهید.

• خوردن هر روز سیب به جلوگیری از خطر سکته مغزی ، بیماری های قلبی و همچنین کاهش کلسترول کمک می کند.

• این رژیم غذایی ارزان و بسیار ساده است.

• این رژیم شما را از نوشیدن آب میوه های بسته بندی شده حاوی اسانس و طعم مصنوعی ، رنگ و شیرین کننده جلوگیری می کند.

• این رژیم کمک می کند تا در یک روند آهسته و ثابت ، متابولیسم بدن را به عقب برگردانید.

• این رژیم یک رژیم متعادل است که از سبزیجات ، میوه ها ، پروتئین ، لبنیات ، چربی های خوب ، کربوهیدرات خوب ، ریز مغذی ها و فیبر تشکیل شده است.

 عوارض جانبی رژیم غذایی سیب :
• ممکن است ، از خوردن سیب خسته شوید.

• کسانی که به خوردن کالری زیادی بدون سوزاندن آنها عادت دارند ممکن است تحریک شوند و نوسانات خلقی را تجربه کنند ، زیرا این رژیم برای دو روز اول سخت است.

• ممکن است احساس ضعف و خواب آلودگی کنید.

 موارد احتیاط برای رژیم سیب :
دو روز اول بسیار مهم است. به اندازه کافی آب را به همراه سیب بنوشید. همچنین در صورت احساس ضعف ، درد عضلانی ، درد مفاصل و غیره را در هر زمان در طول رژیم تجربه کنید ، فوراً رژیم را متوقف کنید و به پزشک مراجعه کنید. همچنین توصیه می کنیم قبل از شروع این رژیم توصیه های پزشک یا متخصص تغذیه خود را انجام دهید. کاهش وزن به عوامل مختلفی از جمله سن ، قد ، نوع بدن ، وزن فعلی ، سطح فعالیت ، تاریخچه پزشکی و ژن بستگی دارد. بنابراین ، یک طرح کاهش وزن برای هر فرد عملی نخواهد بود. به یاد داشته باشید ، سلامتی ثروت است.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین