پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:08 - 1400/07/06

مرگ سالمندان بر اثر کرونا با واکسیناسیون ۶۵ درصد کاهش یافته است

کارگر آنلاین/ مدیر کل جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مرگ و میر بر اثر کرونا در مراکز نگهداری سالمندان با انجام واکسیناسیون، ۶۵ درصد کاهش یافته است.

حامد برکاتی روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته سالمند (6 تا 12 مهر) که بصورت مجازی برگزار شد، افزود: همچنین میزان ابتلای به کرونا در مراکز نگهداری سالمندان 75 درصد کاهش یافته و حدود 95 درصد سالمندان این مراکز واکسن دز اول و دوم کرونا را تزریق کرده و پنج درصد دیگر دز اول را زده اند.

 

وی اظهار داشت: بحث واکسیناسیون سالمندان بسیار مهم و ضروری بود که با هماهنگی و اقدامات انجام شده با سازمان بهزیستی، مراکز نگهداری سالمندان در اولویت قرار گرفتند و بعد از آنها کادر بهداشت و درمان این مراکز نیز واکسن کرونا را تزریق کردند.

 

برکاتی تصریح کرد: در حال حاضر مرگ و میر سالمندان بالای 60 سال در بیمارستان‌ها با بررسی ها انجام شده در مرداد ماه و پس از واکسیناسیون 30 درصد کاهش یافته و این روند نزولی دارد.

 
بهره مندی عاقلانه همه سنین از فناوری دیجیتال

 

وی با اشاره به شعار امسال هفته سالمند با عنوان بهره مندی عاقلانه همه سنین از فناوری دیجیتال تصریح کرد: وضعیت خوبی در گروه سالمندان نداریم  نیاز است آنها بتوانند از فناوری‌ها در جهت ارتقای سطح زندگی استفاده کنند.

 

وی با بیان اینکه در یکسال اخیر 7/34 درصد جمعیت شهری سالمندان و 1/16درصد جمعیت روستای این اقشار از رایانه استفاده کردند، گفت: به عبارتی دیگر 10 درصد مردان سالمند و پنج درصد زنان سالمند در یکسال اخیر از رایانه استفاده کردند.

 

مدیرکل جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه سالمندان شهری 80 درصد تلویزیون استفاده می کنند، افزود:90 درصد زنان شهری و 80 درصد زنان روستای هفته ای یکبار تلویزیون استفاده می کنند.

 

برکاتی ادامه داد: 40 درصد مردان و 25 درصد زنان سالمند دارای سواد هستند  و باید کارهای عمیقی انجام شود تا کمک کنیم سالمندان از خدمات بیشتری استفاده کنند.

 
بیش از 10 درصد جمعیت کشور سالمند هستند

 

مدیرکل جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهارداشت: اکنون بیش از 10 درصد جمعیت کشور سالمند هستند و این وضعیت رو به افزایش است.

 

برکاتی اظهار داشت: سالمندی جوانان و میانسالان دهه 60 در سال 2025 افزایش می یابد و به حدود 27 درصد می رسد که باید زیر ساخت های کشور سه برابر ظرفیت امروز برسد.

 

وی خاطرنشان کرد: امید به زندگی سالمندان به 75 سال به بالا در کشور افزایش یافته و در آینده با افزایش جمعیت سالمند به ارائه خدمات بیشتری نیاز است.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین