پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00006:24 - 1400/07/14

دو امام جمعه ایی که در ۱۴ مهر از طرف امام منصوب شدند

فرهنگی/امام خمینی در چهاردهم مهر ماه سال ۵۸ دو تن از امامان جمعه را منصوب کردند.

امام خمینی (س) در چهاردهم مهر ماه سال ۵۸، امام جمعه شهرهای کرمانشاه و قیدار را منصوب کردند. متن احکام امام در ادامه آمده است:

حکم امام به شهید اشرفی اصفهانی برای امامت جمعه کرمانشاه
"بسمه تعالی

14 ذی‌القعده 99

جناب مستطاب شیخ الاعلام و حجت‌ الاسلام آقای حاج آقا عطاءاللّه‌ اشرفی اصفهانی ـ دامت افاضاته

امید است وجود شریف از بلیات محفوظ و به انجام وظایف الهی مشغول باشید. ضمناً طوماری به امضای آقایان محترم علمای اعلام کرمانشاه واصل گردید که درخواست نموده بودند جنابعالی فریضۀ نماز جمعه را در آن شهر اقامه فرمایید. و با توجه به وضع زمان و احتیاج مسلمانان به اینگونه اجتماعات مذهبی، مناسب است دعوت آقایان محترم را بپذیرید. و بدین وسیله جنابعالی به امامت نماز جمعه منصوب می‌ شوید، تا ان‌شاءاللّه‌ تعالی هر چه باشکوهتر این فریضۀ الهی را در آن شهر اقامه نمایید. از خدای تعالی ادامۀ توفیقات جنابعالی را در راه خدمت به اسلام و مسلمین خواستارم. والسلام علیکم و رحمة‌اللّه‌.

روح‌ اللّه‌ الموسوی الخمینی"

صحیفه امام؛ ج ۱۰، ص ۲۲۵


حکم امام به سید یعقوب موسوی زنجانی برای امامت جمعه قیدار
"بسمه تعالی

جناب مستطاب حجت ‏الاسلام آقای حاج سید یعقوب موسوی زنجانی ـ دامت افاضاته

امید است وجود شریف از بلیات محفوظ و به انجام وظایف الهی مشغول باشید. ضمناً نامه‏ ای از طرف اهالی محترم شهرستان خدابنده (قیدار) واصل گردید که درخواست کرده بودند جنابعالی نماز جمعه را در آنجا اقامه نمایید. و با توجه به وضع زمان و احتیاج مسلمانان به تشکل و اجتماعات بیشتر، مناسب است دعوت اهالی محترم را اجابت نموده و این فریضۀ الهی را در آنجا اقامه کنید، و بدین وسیله جنابعالی به امامت نماز جمعه در آن منطقه منصوب می ‏شوید. امید است اهالی محترم نیز از این فرصت استفاده نموده و در انجام آن هر چه با شکوه تر از همکاری های لازمه دریغ ننمایند. والسلام علیکم و رحمة‏اللّه‏.

14 ذی‏قعده 99

روح ‏اللّه‏ الموسوی الخمینی"


 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین