تاریخ : 09:01 - 1400/07/20
کد خبر : 1013208
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

ابهام و عدم ارائه زیرساخت و شیوه‌نامه مشخص برای صادرات دام/ ممنوعیت صادرات دام علل قاچاق دام است

ابهام و عدم ارائه زیرساخت و شیوه‌نامه مشخص برای صادرات دام/ ممنوعیت صادرات دام علل قاچاق دام است

کارگر آنلاین/رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام زنده گفت: صادرات دام با ابهام روبرو است، زیرا هنوز زیرساخت و شیوه‌نامه‌ای برای صادرات دام مشخص نشده است و از زمانی که ممنوعیت صادرات دام ایجاد شد شاهد قاچاق دام هستیم.

منصور پوریان ، در خصوص وضعیت آزاد شدن صادرات دام غیرمولد، گفت: در حال حاضر موضوع صادرات دام با ابهام روبرو است، زیرا هنوز زیرساخت و شیوه‌نامه‌ای برای صادرات مشخص نشده است و فقط اعلام کرده‌اند که صادرات دام غیرمولد آزادشده و کار را به شرکت پشتیبانی امور دام کشور سپرده‌اند.
وی افزود: درگذشته صادرات دام در امور بازرگانی دارای شیوه‌نامه بود که طبق آن شیوه‌نامه صادرات صورت می‌گرفت در حال حاضر صادرات دام را به شرکت پشتیبانی امور دام کشور محول کرده‌اند و تاکنون از طریق شرکت پشتیبانی امور دام کشور  صادرات دام صورت نگرفته است.

رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام زنده گفت: در حال حاضر شرایط نسبت به گذشته متفاوت‌تر است و دامداران دیگر انگیزه اقتصادی برای تولید را ندارند و شرایط ویژه‌ای برای دامداران ازلحاظ تنش آبی، گرانی نهاده و ... شکل‌گرفته است.

پوریان بیان کرد: گرانی نهاده برای دامداران آسیب‌زا بود به همین دلیل جهت حمایت از دامداران باید تصمیم‌های اورژانسی گرفته می‌شد دام فقط در اختیار دامدار است و تمام فشار هزینه‌ها را دامدار متحمل می‌شود.


منبع : میزان