تاریخ : 09:12 - 1400/07/21
کد خبر : 1016895
سرویس خبری : حوادث
 

شکار خرس توسط زوج شکارچی برای رسیدن به چربی زیر پوستی/ شکارچیان شناسایی شدند

شکار خرس توسط زوج شکارچی برای رسیدن به چربی زیر پوستی/ شکارچیان شناسایی شدند

کارگر آنلاین/ سرهنگ محبت خانی از شناسایی زوج شکارچی خبر داد که برای به دست آوردن چربی خرس اقدام به سلاخی این حیوان کردنده بودند.

 سرهنگ جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور اظهار کرد: حدود یک ماه گذشته مورخه ۳۰ مرداد امسال، دو کوهنورد در ارتفاعات پارک ملی پابند شهرستان نکا واقع در استان مازندران درحال کوهنوردی بودند که متوجه می‌شوند دو شکارچی غیرمجاز که زن و شوهر بودند؛ در حال سلاخی یک قلاده حیوان هستند.

وی با بیان اینکه کوهنوردان در اظهارات ابتدایی خود اعلام کردند که در ابتدا تصور می کردیم حیوان مذکور یگ قلاده گراز است که در حال سلاخی شدن بود، گفت: پس از اینکه کوهنوردان به صحنه نزدیک شدند، مشاهده کردند که حیوان مذکور یک قلاده خرس قهوه‌ای رنگ است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور تصریح کرد: طبق خرافاتی که وجود دارد، شکارچیان برای بدست آوردن چربی زیر پوست خرس اقدام به شکار این حیوان کرده بودند.

وی افزود: هموطنان به هیچ عنوان به این خرافات توجه نکنند و به محصولاتی با عنوان چربی خرس که در بسته بندی‌های مختلف به فروش می‌رسد، اعتماد نکنند چرا که همچین موضوعی وجود ندارد و اینکه افرادی بخواهند برای گرفتن چربی خرس اقدام به شکار این حیوان کنند، صحت ندارد.

سرهنگ محبت خانی با بیان اینکه هویت شکارچیان مشخص شده و پرونده قضایی برای این افراد تشکیل شده است، گفت: شکارچیان ساکن استان سمنان هستند که برای شکار به ارتفاعات استان مازندران رفته بودند.

وی افزود: در حال حاضر این افراد دستگیر نشده اند و با دستور قضایی حکم احضار برایشان صادر شده و در حال بررسی موضوع برای دستگیری زوج شکارچی هستیم.


منبع : باشگاه خبرنگاران