تاریخ : 15:56 - 1400/07/21
کد خبر : 1018887
سرویس خبری : حوادث
 

دستگیری ۵ سارق بنزین از خط انتقال پالایشگاه تهران

دستگیری ۵ سارق بنزین از خط انتقال پالایشگاه تهران

حوادث/رییس دادگاه بخش کهریزک از توابع شهرستان ری گفت: پنج نفر به جرم سرقت از لوله‌های انتقال بنزین و گازوییل پالایشگاه تهران طی چند روز گذشته در این بخش دستگیر شدند.

ناصر پیرسرایی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: این افراد با اجاره انبارهای نزدیک خطوط انتقال بنزین و گازوییل به حفر تونل و سرقت از لوله های انتقال اقدام می کردند.

وی با بیان اینکه سارقان پس از حفر تونل و رسیدن به لوله های انتقال بنزین و گازوییل اقدام به سوراخ کردن و سرقت از آنها می کردند، افزود: این افراد با استناد به گزارش های مردمی و رصد اطلاعاتی توسط نیروهای انتظامی بازداشت شدند.

  • پیرسرایی در خصوص مدت فعالیت و سرقت این افراد، خاطرنشان کرد: تحقیقات برای روشن شدن ابعاد مختلف این سرقت و شناسایی سایر عوامل آن در دست بررسی است.بخش کهریزک از توابع شهرستان ری، از شمال به بهشت زهرا (س)، از غرب به اتوبان تهران قم، از شرق به باقر شهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور و در فاصله ۱۳ کیلومتری شهرستان ری واقع شده است.
  • به دلیل وجود پالایشگاه تهران (شهید تندگویان) و لوله های انتقال انواع محصولات پالایشگاهی در بخش کهریزک هر از چند گاهی افراد سود جو اقدام به سرقت از این خطوط انتقال انرژی می کنند که هر بار نیز به سرعت دستگیر می شوند.

شرکت پالایش نفت تهران با ظرفیت پالایش ۲۵۰ هزار بشکه در روز در حدود ۱۷ تا ۲۰ درصد انرژی کشور را تامین می کند، این پالایشگاه سال ۱۳۴۷ تأسیس شده و هم اینک مشتمل بر ۲ پالایشگاه جنوبی و شمالی است.


منبع : hadese24