تاریخ : 15:22 - 1400/07/22
کد خبر : 1021734
سرویس خبری : سیاسی
 

انتخاب استاندار گلستان در هاله‌ای از ابهام‌، بومی یا غیر بومی؟

انتخاب استاندار گلستان در هاله‌ای از ابهام‌، بومی یا غیر بومی؟

سیاسی/آقایان اگر بدنبال استاندار بومی هستند، می‌بایستی با این رویه دولت، هوشیار بوده، و در نگاه خود تجدید نظر نمایند.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم جریان‌های سیاسی و گروه‌های مرجع به دنبال آن هستند تا گزینه مورد نظر خود را بر صندلی استانداری گلستان مستقر نمایند در این بین فعالیت هایی آغاز گردید و تحت عناوین مختلف اقدام به معرفی افرادی به عنوان استاندار پیشنهادی نمودند.

  • مجمع نمایندگان استان هم بیکار ننشسته و لیستی را تهیه و به وزارت کشور اعلام نمودند، اما خبرها حاکی از آن است که وزارت کشور همه گزینه‌های معرفی شده از سوی مراجع سیاسی و مجمع نمایندگان و... ( آقایان عجم، زنگانه و میردار) را رد کرده و آنان را واجد شرایط استانداری با معیارهای دولت تشخیص نداده و به این افراد پیگیری کننده، دو روز فرصت داده تا نسبت به معرفی گزینه‌های بومی جدید اقدام نمایند.
  • نکته حائز اهمیت برای توجه دادن به این دوستان آن است که می‌بایستی نگاه خود را با نگاه حاکم بر دولت سیزدهم تطبیق داده و همسو نماینده انتصابات استانداران اخیر در استان‌های مهمی چون استان تهران که به یک جوان متولد ۱۳۶۳ و سپردن سکان استان هرمزگان و اصفهان به جوانان دهه‌ی شصتی، نشان از آن دارد که دولت اهتمام به اجرایی نمودن گام دوم انقلاب دارد و بنا دارد از نیروهای جوان‌تر و فعال که دارای تجربیاتی نیز هستند استفاده نماید که جای این نکته در گزینه‌های معرفی شده از سوی متولیان استان مورد غفلت واقع شده است.

آقایان اگر بدنبال استاندار بومی هستند، می‌بایستی با این رویه دولت، هوشیار بوده، و در نگاه خود تجدید نظر نمایند.

  • با شرایط موجود، و در بین همه نیروهای مطرح شده، به نظر می‌رسد، یکی از بهترین گزینه‌هایی که با نگاه جوانگرایی دولت تطبیق داشته و دارای تجربیات ملی و از چهره‌های سیاسی انقلابی استان و دارای ارتباطات گسترده در نظام ملی است، مهندس صاحب حجتی میباشد.
  •  لازم است دوستان ولایی اگر دغدغه‌ی توسعه استان و بکارگیری نیروهای بومی را در بدنه اجرائی استان دارند، بدنبال گزینه‌هایی شبیه ایشان باشند که با توجه به انتصابات اقدام شده‌ی دولت، در استان‌های صدرالاشاره، نزدیک بوده و قابل پیگیری و مطالبه از دولت و وزارت کشور باشد‌.

بهتر است تا وقت باقیست و مجددا بدنه‌ی نحیف استان به یک غیر بومی سپرده نشده که در گلستان کارآموزی کند، اقدام بهنگام کرد.


منبع : یکتاپرس