تاریخ : 11:20 - 1400/07/23
کد خبر : 1023347
سرویس خبری : فرهنگی
 

چهار مادر شهید و چهار جانباز آسمانی شدند

چهار مادر شهید و چهار جانباز آسمانی شدند

فرهنگی/در هفته‌ای که گذشت، چهار مادر شهید و چهار جانباز آسمانی شدند و به فرزندان و و یاران خود پیوستند. در هفته‌ای که گذشت، چهار مادر شهید و چهار جانباز آسمانی شدند و به فرزندان و و یاران خود پیوستند.

در هفته‌ای که گذشت؛ سکینه سادات‌آرامی، مادر معظم شهیدان سیدمصطفی و سیدجعفر سجادیان از شهرستان پردیس پس از سال‌ها دوری از فرزندان شهیدش دعوت حق را لبیک گفت.

شهید سیدمصطفی سجادیان سال 1361 در عملیات بیت‌المقدس و شهید سیدجعفر سجادیان سال 1367 به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

مادر شهیدان قربانعلی و غلامحسین زمانی‌پور

نرگس‌ شاهجوئی مادر بزرگوار شهیدان قربانعلی و غلامحسین زمانی‌پور به دعوت معبودش لبیک گفت و به دیدار فرزندان شهیدش نائل شد.

شهید قربانعلی زمانی‌پور سال 1340 به دنیا آمد و سال 1364 در اروند و شهید غلامحسین زمانی‌پور سال 1345 متولد شد و سال 1362 در پاسگاه زید به شهادت رسیدند.

مادر گرامی شهیدان فیروز و علی کریمی

شهربانو تاجیک مادر گرامی شهیدان والامقام فیروز و علی کریمی رزکانی پس از سال‌ها فراق از فرزندانش دعوت حق را لبیک و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید فیروز کریمی رزکانی متولد بهمن‌ماه سال 1343، تیرماه سال 1361 در منطقه شلمچه و شهید علی کریمی رزکانی متولد فروردین ماه سال 1342، دی ماه سال 1365 در منطقه پاسگاه زید به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

مادر شهیدان علی و محمود آقا‌محمدی

گلی محمدی؛ مادر شهیدان والامقام علی و محمود آقا‌محمدی پس از 39 سال فراق از فرزندان شهیدش، براثر کهولت سن، دنیای فانی را وداع گفت و به ارواح مطهر شهدایش پیوست.

شهید علی آقا‌محمدی متولد سال 1344 بود. وی با عضویت در بسیج عازم جبهه‌ شد و در اردیبهشت سال 1361 در عملیات بیت المقدس منطقه شلمچه به شهادت رسید.

برادرش شهید محمود آقامحمدی سه سال بعد در آبان سال 1364 بر اثر اصابت تیر کمین کومله‌ها در منطقه سقز به مقام شهادت نایل آمد.

والدین معظم شهیدان آقا‌محمدی بعد از شهادت فرزندشان برای ادامه راه شهیدان خود، منزلشان را به نام حسینیه شهیدان علی و محمود آقا‌محمدی نام گذاشتند و با برگزاری مراسم‌های مذهبی و نشر فرهنگ ایثار و شهادت در مسیر احیای یاد و راه شهدا گام برداشتند. حسینیه آقا‌محمدی یکی از 20 حسینیه شهید در استان قم است.

آزاده سرافراز و جانباز 70 درصد، شهید احمد پور‌عبداله

آزاده سرافراز و جانباز 70 درصد احمد پور‌عبداله پس از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشی از مجروحیت جنگ تحمیلی و به برادر و یاران شهیدش پیوست.

این جانباز شهید، 13 آذرماه سال 1341 در نجف‌آباد اصفهان دیده به جهان گشود و 23 تیرماه 1361 در بیست سالگی در عملیات رمضان مجروح شد و به اسارت رژیم بعث عراق درآمد.

وی تا تاریخ 6 آبان 1367 در زندان‌های بعث عراق با رشادت و شهامت در مقابل شکنجه‌های بعثیان عراق ایستادگی کرد و آن دوران سخت را گذراند و بر اثر ضرب و شتم‌ها و شکنجه‌های فراوان، از ناحیه سر، معده، کلیه و فک به شدت مجروح و این جراحات به جراحات قبل از اسارت آن عزیز افزود.

برادرش شهید مسعود پور‌عبداله نیز 30 شهریورماه 1345 در نجف آباد متولد شد و در تاریخ 19 شهریور ماه 1364 در منطقه عملیاتی اشنویه و در عملیات قادر به درجه رفیع شهادت نائل شد.

جانباز 70 درصد شیمیایی، شهید علی‌اصغر حسینی‌پور

جانباز گرانقدر 70 درصد شیمیایی علی‌اصغر حسینی‌پور، پس از 37 سال تحمل درد ناشی از دوران دفاع مقدس به یاران شهیدش پیوست.

شهید علی‌اصغر حسینی‌پور فرسنگی سال ۱۳۴۳ در شهر کرمان به دنیا آمد و به‌عنوان بسیجی از کرمان عازم جبهه نبرد علیه رژیم بعثی عراق شد. وی در تاریخ ۲۴ فروردین ماه ۱۳۶۳ در جزیره مجنون از ناحیه سینه، چشم و پوست دچار مجروحیت شیمیایی شد.

جانباز ۷۰ درصد، شهید حسین شکری

جانباز گرانقدر ۷۰ درصد حسین شکری از استان همدان پس از ۳۹ سال تحمل درد جراحات ناشی از صدمات دوران جنگ، به یاران شهیدش پیوست و با حضور مسئولان استانی و جمعی از همرزمانش در گلزار شهدای همدان به خاک سپرده شد.

شهید حسین شکری سال ۱۳۳۰ در زنجان متولد شد و سال ۱۳۶۱ در دیوانداره هنگام درگیری با عوامل ضد انقلاب از ناحیه چشم مجروح و توفیق جانباز ۷۰ درصدی را نصیب خود کرد.

جانباز گرانقدر ۷۰ درصد، شهید جلال معصومی

جانباز گرانقدر ۷۰ درصد جلال معصومی استان فارس در دوران دفاع مقدس پس از ۳۶ سال تحمل رنج جانبازی، دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست.

شهید جلال معصومی ۲۲ اسفندماه سال ۱۳۶۴ در منطقه ابوغریب از ناحیه کمر به مقام جانبازی نائل شد.

انتهای پیام


منبع : ایکنا