پیمان فروهر در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه بازار آب بستهبندی رونق فصلی دارد، اظهار کرد: شش ماه اول سال رونق و شش ماه دوم سال رکود این بازار است. از ابتدای سال تلاش کردیم قیمت آب بسته بندی افزایش پیدا نکند، چرا که رقیب محصول ما آب شرب شهری است که در ۹۰ درصد جغرافیای ایران مردم به آن دسترسی دارند. به عبارت دقیقتر تفاوت این صنعت با صنایع دیگر این است که مردم برای آن جایگزین دارند.
اما به گفته وی افزایش کرایه حمل و قیمت مواد اولیه و همچنین تورم باعث شد تا اواخر تیر ماه، میانگین افزایش ۲۵ درصدی قیمت آبهای بسته بندی در احجام مختلف اجرا شود.
تفاوت آب معدنی با آب آشامیدنی
فروهر در ادامه درباره اظهارات مدیر کل فرآوردههای غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو درباره آبهای بسته بندی نیز گفت: این برداشت از صحبتهای آقای عزیزی که آب معدنی همان آب شرب است، برداشت اشتباهی بود و به نظر میرسد سوء برداشت شده است.
اخیرا مدیر کل فرآوردههای غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در نشستی خبری گفته بود که برخی از آبهای بسته بندی آب معدنی نیست و از معادن یا چشمهها برداشت نمیشود، بلکه همین آب شرب معمولی است که مجددا تصفیه میشود. یعنی آب معمولی را مجددا تصفیه میکنند تا از نظر فاکتورهای سلامتی کاملا مورد اطمینان باشد و بعد بستهبندی میکنند. بر این اساس پیگیری شده، برندی که آب آشامیدنی است، روی آن "آب آشامیدنی" و آن که از چشمهها و معادن برداشت شده، "آب معدنی" نوشته شود.