تاریخ : 13:56 - 1400/07/24
کد خبر : 1026833
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

تمامی منازل روستایی کشور تا سال ۱۴۱۰ مقاوم‌سازی می‌شود

تمامی منازل روستایی کشور تا سال ۱۴۱۰ مقاوم‌سازی می‌شود

اقتصادی/رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: طبق آخرین برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است تا پایان سال ۱۴۱۰ تمامی واحدهای مسکونی غیرمقاوم روستایی را در کشور مقاوم‌سازی کنیم.

اکبر نیکزاد روز شنبه در ادامه سفر به خراسان جنوبی در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: براساس این برنامه در سطح کشور جشن برگزار خواهد شد که حتی یک واحد مسکونی غیرمقاوم نخواهیم داشت.

وی گفت: استان خراسان جنوبی در بخش مقاوم‌سازی منازل روستایی چند درصد از متوسط کشوری عملکرد بیشتری داشته و انتظار این است که زودتر از استان‌های دیگر این کار مهم و اساسی را هم به سرانجام برساند.

رییس بنیاد مسکن کشور اظهار داشت: این استان در تهیه و اجرای طرح هادی روستایی و ایجاد فضای مناسب برای روستاییان هم عملکرد خوبی داشته است ولی بانک ماشین‌آلات استان باید تقویت شود.

  • وی افزود: خوشبختانه بنیاد مسکن در سطح کشور با بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و کمیته امداد امام خمینی (ره) برای ساخت مسکن محرومان و مسکن اقشار کم‌درآمد تعامل خوبی داشته و در این استان هم اقدامات خوبی انجام شده که طبق برنامه‌ریزی ما با همکاران قرار شده با رهنمودهای حضرتعالی کار شتاب بیشتری داشته باشد.
  • نیکزاد در بخش دیگری از سخنانش گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با فرمان تاریخی امام راحل ۲۱ فروردین سال ۱۳۵۸ به نام حساب ۱۰۰ امام پایه‌گذاری شد و شروع به کار کرد.

وی افزود: این نهاد در بیش از چهار دهه در سراسر کشور به‌خصوص در مناطق روستایی، کم‌برخوردار و مناطق حادثه‌دیده اعم از سیل و زلزله، منشا خیرات و برکات زیادی بوده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: در شهرها نیز بنیاد مسکن برای ساخت مسکن محرومان و مسکن اقشار کم‌درآمد فعالیت‌های بسیار خوبی داشته و امروز هم که رسیدگی به مناطق محروم و محرومیت‌زدایی جزو دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری بوده، وظیفه بنیاد مسکن سنگین‌تر شده است.

وی گفت: برای انجام این وظیفه برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده و برنامه‌ها در دست اقدام است.

  • نیکزاد به عملکرد مدیرکل سابق بنیاد مسکن خراسان جنوبی در مدت ۱۷ سال مسئولیت این نهاد در استان اشاره کرد و گفت: آسمانی‌مقدم کارنامه خوبی در خراسان جنوبی داشت و در ارزیابی‌های به عمل آمده جزو چند مدیرکل قوی و توانمند کشور ارزیابی شده است.
  • وی افزود: چند دلیل باعث تغییر مدیریتی در استان شد از جمله اینکه لازم بود فضا برای جوان‌ترها فراهم شود و از آنجایی که معاونان قوی و توانمندی اینجا حضور داشتند لذا تصمیم گرفتیم با این جابه‌جایی فضای برای آنها باز شود.

رییس بنیاد مسکن کشور با اشاره به انتصاب علی‌اصغر آسمانی‌مقدم به عنوان مدیرکل بنیاد مسکن استان مازندران اظهار داشت: به لحاظ اینکه در مازندران، نرخ زمین از تهران هم گران‌تر شده و سیل مسافران را در این استان داریم لذا باید مدیر توانمندی با نظر شورای مرکزی منصوب می‌شد که طبق ارزیابی‌ها وی بهترین گزینه دیده شد.

وی گفت: در مورد خراسان جنوبی بررسی‌های به عمل آمده از بین همکاران اداره کل نشان داد که همه معاونان قوی و توانمند و در حد مدیرکل بودند لذا مایه مباهات است که برای هر مسئولیت صدها جوان توانمند داریم پس در شورای مرکزی هم انتخاب سخت بود اما در نهایت قاسم تنها با ۲۵ سال سابقه خدمت و بیش از یک دهه حضور در معاونت عمران روستایی که به "مهندس خوش اخلاق" مشهور است به عنوان مدیرکل جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان جنوبی انتخاب شد.

  • نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند هم در این دیدار ضمن تبریک سالروز آغاز امامت حضرت بقیه‌الله (عج) اظهار داشت: امام خمینی (ره) افتخار داشت که به او خدمتگزار بگویید، بهتر است تا رهبر صدا بزنید و به همان سیره انبیا و ائمه اطهار (ع) در فکر مستمندان بود.
  • حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی گفت: راوی نقل می‌کند در عراق امام (ره) برای خانواده‌ای مستمند عطیه‌ای عنایت کردند که به آنها برسانند؛ فردا صبح که می‌بایست این کار را انجام دهند، رسانه‌ها اعلام کردند که آقا مصطفی شهید شدند، همه خدمت امام رسیدیم چرا که فرزندی از ایشان شهید شده بود که همه علمای دیگر و حتی خود امام راحل به عنوان امید آینده امت تعبیر کرده بود.

وی افزود: راوی نقل می‌کند «بعد از اینکه خدمت امام خمینی (ره) رسیدیم، ایشان من را صدا زدند گفتند، آن عطیه را رساندی؟ من گفتم بعد از شنیدن این خبر همه چیز را فراموش کردم، اما ایشان گفتند شما برو کارت را انجام بده».

امام جمعه بیرجند گفت: سیره و روش امام خمینی (ره) این گونه است لذا باید نسبت به رسیدن به این سیره فاصله را کم کرد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امروز (شنبه) به خراسان جنوبی سفر کرد و علاوه بر حضور در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن استان، دیدار با مسوولان، بازدید و افتتاح طرح‌های مسکن روستایی را در برنامه دارد.

/ایرنا