تاریخ : 19:37 - 1400/07/24
کد خبر : 1028036
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

 قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۷/۲۴/قیمت‌های بازار طلا و سکه در آغاز هفته

قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۷/۲۴/قیمت‌های بازار طلا و سکه در آغاز هفته

کارگر آنلاین | قیمت طلا و سکه امروز بر خلاف ثبات بهای طلای جهانی و با پیروی از رشد نرخ ارز، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه طرح جدید به ۱۱ میلیون و ۸۰۳ هزار تومان رسید.

قیمت طلا در پایان معاملات دیشب بازارهای جهانی (بامداد شنبه به وقت تهران) بدون تغییر نسبت به قیمت بسته شده روز قبل باقی ماند و توانست بهترین رشد ماهانه از اوایل ماه می را به ثبت برساند. اما شاخص‌های طلا پس از بسته شدن بازارهای رسمی در بامداد شنبه با سقوط بزرگی روبرو شدند.

قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، که در روز پنجشنبه برای لحظاتی به بالاترین سطح یک ماهه ۱٫۸۰۰.۱۲ دلار رسیده بود، دیشب تغییر زیادی نداشت و در ۱٫۷۹۴.۰۹ دلار بسته شد.

قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم در پایان معاملات دیشب در ۱٫۷۹۵.۵۰ دلار بسته شد.

  • به این ترتیب شاخص‌های طلا این هفته توانستند به رشد هفتگی ۲.۱ درصدی دست پیدا کنند.
  • اما به دنبال بسته شدن بازارهای رسمی با تقویت دلار و سود اوراق قرضه آمریکا به دنبال انتشار گزارش بیکاری هفتگی آمریکا قیمت شاخص‌های طلا به شدت سقوط کرد.

گزارش بیکاری امیدوارکننده آمریکا باعث شد احتمال افزایش زودتر از موعد نرخ بهره فدرال‌رزرو بالا برود. افزایش این نرخ تأثیر کاهشی مستقیمی بر قیمت طلا دارد.

قیمت اسپات‌گلد ۱.۶۰ درصد سقوط کرد و به ۱٫۷۶۷.۲۶ دلار رسید در حالی که قیمت طلای آمریکا هم با سقوط ۱.۶۶ درصدی به ۱٫۷۶۸.۱۰ دلار بازگشت.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۲۴ مهر تا ساعت ۱۹، نسبت به دیروز افزایش یافت و ۲۷ هزار و ۳۱۵ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

  • صرافی‌های بانک‌ها امروز شنبه قیمت دلار را برای فروش ۲۶ هزار و ۶۲۷ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۶ هزار و ۹۹ تومان خریداری می‌کنند.
  • قیمت یورو در بازار آزاد امروز، نسبت به دیروز افزایش یافت و در رقم ۳۱ هزار و ۷۰۴ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۹۷۶ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۰ هزار و ۶۱۱ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۳۰ هزار و ۵ تومان است.

  • طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۲۹۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۱ میلیون و ۸۰۳ هزار تومان است.
  • در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۴۲ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، پنج میلیون و ۹۸۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۴۹۲ هزار تومان و دو میلیون و ۱۹۷ هزار تومان است.


منبع : مهر