تاریخ : 11:45 - 1400/07/25
کد خبر : 1029815
سرویس خبری : حوادث
 

انتقام گیری آتشین از صاحب فرش‌فروشی با آتش‌ زدن فرش ها نفیس

انتقام گیری آتشین از صاحب فرش‌فروشی با آتش‌ زدن فرش ها نفیس

حوادث/کارگر اخراجی فرش فروشی، برای انتقام از صاحبکارش، دست به سرقت میلیاردی از فرش فروشی زد و آنجا را به آتش کشید.

چندی قبل یک مغازه فرش فروشی در شمال تهران آتش گرفت و آتش‌نشانان با حضور در مغازه به مهار حریق پرداختند. پس از خاموش شدن شعله‌های آتش، معلوم شد که تعداد زیادی از فرش‌های نفیس و گران‌قیمت سوخته و خسارت سنگینی بر جای گذاشته است. اگرچه در ابتدا به‌نظر می‌رسید آتش‌سوزی یک حادثه بوده اما کارشناسان آتش‌نشانی بعد از بررسی اعلام کردند که حریق عمدی بوده است. در ادامه صاحب فرش فروشی به طرح شکایت پرداخت و خواستار رسیدگی به ماجرای آتش‌سوزی شد.

با مطرح شدن این شکایت، گروهی از کارآگاهان راهی محل حادثه شدند و با انجام تحقیقات دریافتند دوربین‌ها در زمان آتش‌سوزی دستکاری شده و از کار افتاده است. این یعنی فردی آشنا با برنامه‌ریزی قبلی دوربین‌های مداربسته مغازه را از کار انداخته بود تا عمدا مغازه را به آتش بکشد. در این شرایط مأموران تحقیقات خود را بر روی آشنایان متمرکز کردند که معلوم شد کارگری در مغازه فرش فروشی کار می‌کرده و 2‌ماه قبل اخراج شده بود. به‌گفته صاحب فرش فروشی، کارگر اخراجی رفتارهای معقولی نداشت و حتی چندین بار پول از گاوصندوق مغازه سرقت کرده بود که همین مسئله موجب شده بود تا صاحب فرش فروشی او را اخراج کند. نام او در لیست افراد تحت تعقیب قرار گرفت تا اینکه مأموران موفق به دستگیری او شدند.

سرقت فرش‌های 5میلیاردی

اگرچه مرد آشنا اصرار داشت که بی‌گناه است اما وقتی شواهد و مدارک را علیه خودش دید به سرقت و آتش زدن مغازه اقرار کرد. وی گفت: شرایط مالی خوبی نداشتم که صاحبکارم اخراجم کرد. او به من تهمت دزدی زد که هرچه به او گفتم بی‌گناهم باور نکرد. این اتفاق آتش کینه را در دلم روشن کرد و به‌دنبال راهی برای انتقام بودم. وی ادامه داد: برای اینکه به صاحبکارم ضربه سنگینی بزنم و از او انتقام بگیرم با همدستی 2 نفر از دوستانم شبانه وارد مغازه فرش فروشی او شدم. ابتدا دوربین‌های مداربسته مغازه را از کار انداختم و بعد تعدادی فرش نفیس و گران‌قیمت سرقت کردم. ارزش فرش‌هایی که سرقت کردم حدود 5میلیارد تومان بود و پس از آن با ریختن بنزین، مغازه را به آتش کشیدم تا خسارت میلیاردی و سنگین به صاحبکار سابقم بزنم. پس از اقرار متهم، مأموران 2 همدست وی را دستگیر کردند که هر 3متهم با دستور بازپرس دادسرای وی‍ژه سرقت برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره آگاهی تهران قرار گرفتند.


منبع : hadese24