تاریخ : 11:55 - 1400/07/25
کد خبر : 1029877
سرویس خبری : حوادث
 

اسرار کلاهبرداری های مقتول بعد از قتل توسط پسرش فاش شد

اسرار کلاهبرداری های مقتول بعد از قتل توسط پسرش فاش شد

حوادث/تحقیقات در پرونده قتل مردی که توسط پسرش کشته شده بود اسرار کلاهبرداری‌های این مرد را فاش کرد.

2سال پیش مردی میانسال به نام مراد در یکی از خیابان‌های تهران به ضرب گلوله به قتل رسید و در ادامه مشخص شد که عامل جنایت پسر اوست. پسر جوان که فراری شده بود بعد از دستگیری در بازجویی‌ها اعتراف کرد که به‌دلیل اختلافاتی که با پدرش داشته او را به قتل رسانده است. متهم پس از اقرار به جنایت با دستور قاضی حبیب‌الله صادقی، بازپرس جنایی تهران روانه زندان شد اما این پایان ماجرا نبود چرا که بعد از مدتی مشخص شد مقتول به‌صورت سریالی دست به کلاهبرداری از افراد مختلف زده است.

شکایت‌های سریالی از مرد مرده

تحقیقات نشان می‌دهد که ده‌ها نفر در تهران و شهرهای مختلف به دام مقتول که خود را روانپزشک معرفی می‌کرده، گرفتار شده‌اند. از زنانی که با شوهرشان اختلاف داشتند تا دختران دم‌بخت و پسرانی که وسواس، اضطراب و اختلالات روانی داشتند. همه این افراد از بیماران مقتول بودند که حالا می‌گویند در دام کلاهبرداری‌‌های او گرفتار شده بودند.

  • یکی از مالباخته‌ها پسری مخترع است که پدرش وقتی در دادسرای جنایی تهران حاضر شد با شکایت از مقتول گفت: مرد روانپزشک قرار بود مشکل وسواس و اضطراب پسرم را درمان کند. او ادامه داد: پسرم مخترع است و به‌دلیل اختراعی که کرده بود، مرد روانپزشک وعده داده بود تا برای پسرم کارخانه‌ای تاسیس و اختراعش را ثبت جهانی کند. من و پسرم به او اعتماد داشتیم و فکر می‌کردیم تمام گفته‌های او حقیقت دارد. پسرم در زمانی که نزد مقتول می‌رفت چنان به او اعتقاد پیدا کرده بود که مریدش شده بود. همه اینها باعث شد که وقتی مرد روانپزشک از من خواست سند خانه‌ام در تهران را به نام او بزنم تا وعده‌هایش را محقق کند بدون اعتراضی بپذیرم. خانه را به نام او زدیم به خیال اینکه پسرمان به‌صورت کامل درمان شده و اختراعش ثبت جهانی می‌شود. اما همه وعده هایش دروغ بود تا اینکه چند وقت پیش شنیدیم از سوی پسرش کشته شده و افراد زیادی را فریب داده است. شاکی دیگر، زنی جوان در آستانه جدایی از شوهرش بود که می‌خواست حضانت فرزندش را بگیرد.
  • او مدعی شد که مقتول به او وعده داده بود با نفوذی که دارد می‌تواند حضانت فرزندش را بگیرد و به این بهانه 100سکه تمام بهار آزادی از زن جوان گرفته بود بی‌آنکه اقدامات قانونی برایش انجام دهد. همچنین تحقیقات نشان داد که مقتول پیش از مرگ مراجعه‌کنندگانی از شهرستان داشت و آنها چنان به او اعتماد کرده بودند که برای حل مشکلشان پول کلانی در اختیار او قرار داده بودند اما هرگز مشکلشان حل نشده بود. مقتول به بهانه درمان اضطراب، استرس، وسواس، اختلافات خانوادگی و... طعمه‌هایش را فریب می‌داد و از آنها پول، طلا، جواهر یا ملک می‌گرفت.

یکی از ترفندهای مقتول اما عجیب بود. او پس از آنکه برای درمان یکی از مراجعه‌کنندگانش به خانه او رفته بود با دیدن مبل‌های گرانقیمت و لوکس او مدعی شده بود که مبل‌ها انرژی خوبی ندارد و باعث وسواس و اضطراب بیمار می‌شود. به این بهانه مبل‌ها را از آنها گرفته و به طعمه دیگری با قیمت کلانی فروخته بود. او به خریدار گفته بود که مبل‌ها انرژی خوبی دارد و اضطراب را درمان می‌کند.  یکی دیگر از شاکیان این مرد، کارمند سفارت ایران در یکی از کشورهای اروپایی است. دختر این مرد که بیماری وسواس داشت تحت نظر مقتول بود اما مقتول علاوه بر دریافت پول‌های کلان به بهانه درمان، باعث شده بود که این دختر از خانواده‌اش فاصله بگیرد و خانه را ترک کند. پدر دختر نیز با شکایت از مرد روانپزشک، خواستار رسیدگی به ماجرا شده بود.

اظهارات شاکیان نشان می‌داد که مقتول به بهانه ازدواج، دختران دم‌بخت را هم فریب می‌داد و از آنها طلا و سرویس جواهرات می‌گرفت. هم‌اکنون ده‌ها نفر از این مرد شکایت کرده‌اند که تحقیقات با دستور بازپرس جنایی تهران برای شناسایی شاکیان دیگر و ثبت اظهارات آنها در پرونده ادامه دارد.


منبع : hadese24