تاریخ : 13:17 - 1400/07/25
کد خبر : 1030324
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران: اجرای طرح «بهبود وضعیت حمل و نقل با بازگشایی مدارس» نیاز به اصلاح بودجه دارد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران: اجرای طرح «بهبود وضعیت حمل و نقل با بازگشایی مدارس» نیاز به اصلاح بودجه دارد

سید مجتبی شفیعی از بررسی بیشتر طرح دو فوریتی «بهبود وضعیت حمل و نقل با بازگشایی مدارس در شرایط کاهش شیوع کرونا» به مدت یک هفته خبر داد.

 سید مجتبی شفیعی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همزمان با برگزاری شانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران، درباره طرح «بهبود وضعیت حمل و نقل با بازگشایی مدارس در شرایط کاهش شیوع کرونا»، بیان کرد: امروز طرح دو فوریتی توسط کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران به صحن ارائه شد. این طرح درباره پیش بینی‌های لازم برای ایام بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی است.

  • معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه طرح مذکور روز گذشته توسط کمیسیون به معاونت ارائه شد، گفت: منتهی اجرای تعدادی از موارد این طرح نیاز به اصلاح بودجه و تأمین منابع ملی داشت و وظایف کلانی را برعهده شهرداری تهران می‌گذاشت که باید منابع لازم پیش‌بینی می‌شد. همچنین نیاز به هماهنگی‌های بیشتر با کمیسوین برنامه و بودجه شورا داشت.
  • شفیعی در ادامه عنوان کرد: بنابراین اعضای شورا تصمیم گرفتند که یک هفته دیگر روی این طرح کار شود تا با دقت بیشتری به تصویب برسد.

او درباره طرح «بهبود وضعیت حمل و نقل با بازگشایی مدارس در شرایط کاهش شیوع کرونا»، توضیح داد: بخشی از ماهیت این طرح اقدامات روتینی است که سالانه برای ایام بازگشایی مدارس توسط معاونت حمل و نقل انجام می‌شود. باتوجه به اینکه طی دوسال گذشته این اقدامات انجام نشده ممکن است که پروژه‌های امسال سنگین تر باشد.

  • معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره موارد دیگر این طرح، گفت: همچنین موارد دیگری درباره افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی در مدهای مختلف است که نیاز به کاهش سر فاصله زمانی، افزایش ناوگان مترو و اتوبوسرانی دارد.
  • شفیعی ضمن اشاره به فرسودگی شدید ناوگان حمل و نقل عمومی، عنوان کرد: افزایش ظرفیت ناوگان نیاز به هزینه بالاتری دارد که باید اصلاحاتی در بودجه صورت گیرد.

او با بیان اینکه برای انجام طرح مذکور باید تعدادی اتوبوس اورهال و خریداری شود، گفت: خریداری واگن دوسال زمان می‌برد بنابراین باید واگن‌ها اورهال شوند. همچنین ظرفیت ناوگانی که نیاز به اورهال دارند باید بررسی شود.