تاریخ : 09:21 - 1400/07/27
کد خبر : 1036563
سرویس خبری : حوادث
 

انهدام باند سارقان کابل‌های فشار قوی در "کنارک" با ۱۵ فقره سرقت/کشف ۸ میلیارد ریال کابل برق از مخفیگاه اعضای باند

انهدام باند سارقان کابل‌های فشار قوی در "کنارک" با ۱۵ فقره سرقت/کشف ۸ میلیارد ریال کابل برق از مخفیگاه اعضای باند

کارگر آنلاین/ جانشین فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان از انهدام باند سارقان کابل‌های فشار قوی در کنارک خبرداد.

سرهنگ مرتضی جوکار جانشین فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان، گفت:  از انهدام باند سارقان کابل‌های فشار قوی و کشف ۱۵ فقره سرقت در شهرستان کنارک خبر داد و گفت: در بازرسی از مخفیگاه و خودرو‌های اعضای این باند ۴ تن کابل و سیم برق فشار قوی کشف شد.

سرهنگ مرتضی جوکار  گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل‌های فشار قوی در نقاط مختلف شهرستان‌های کنارک، چابهار و نیکشهر شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار پلیس استان در ۳ شهرستان قرار گرفت.

وی با بیان حساسیت ویژه پلیس و اقدامات شبانه روزی برای شناسایی و دستگیری سارقان، افزود: مأموران انتظامی شهرستان کنارک با گشت زنی‌های نامحسوس و همچنین رصد و فعالیت‌های اطلاعاتی، به ۲ دستگاه خودرو سواری نیسان و پژو ۴۰۵ با ۴ سرنشین نزدیک یک دکل برق فشار قوی در حال قطع کردن کابل‌های برق فشار قوی بوده، مشکوک و به آن‌ها دستور ایست دادند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه متهمان پس از مشاهده پلیس به سمت بیابان‌های اطراف حوزه استحفاظی پاسگاه مومان در شهرستان کنارک متواری شدند، بیان کرد: ماموران انتظامی در اقدام سریع و به موقع، هر ۲ خودرو را متوقف و ۴ سارق را نیز دستگیر کردند.

وی افزود: در بازرسی از خودور‌های متوقف شده متهمان تعداد ۲ عدد سیم چین بزرگ و مقدار ۴ تن کابل فشار قوی به ارزش ۸ میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ جوکار بیان کرد: متهمان دستگیر شده در بازجویی‌های تخصصی و فنی پلیسی به ۱۵ فقره سرقت کابل فشار قوی اعتراف کرده که پس از تشکیل پرونده قضایی تحویل مراجع قضایی شدند.

این مقام انتظامی در پایان گفت: با توجه به خطرات و زیان‌های این نوع سرقت برای مجرمانی که اقدام به سرقت کابل برق می‌کنند و آسیب‌های گسترده‌ای که به شبکه و تجهیزات برقی وارد می‌شود، پلیس به شدت با این جرایم برخورد قانونی خواهد کرد.


منبع : باشگاه خبرنگاران